VWere Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 (endret) Hei Overskriften sier vel det meste. Skal ha nytt bilstereo i bilen min(VW Passat 1998). Har allerede skaffet meg en Pioneer DEH-P5100UB spiller. Tenker jeg vil bruke rett under 10000,- kr på kabler, 6.5'' høytalere, sub, kabler osv. Har mulighet for og bygge kasse selv hvis det blir nødvendig. Et lite problem med bilen min er at baksetene har metall i ryggen, er redd for at dette vil redusere effekten til subben en del. Er derfor keen på en/to kraftige subber. Håper noen kan komme med noen bra forslag. VWere Edit: Vil helst gå for 4x6.5'' høytalere så jeg kan bytte ut alle høytalerene ettersom spillern gjorde kort prosess på de orginale Endret 1. juli 2009 av VWere
KingDingLing Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Halloen. Har du skipose? Hvilken type lyd vil du ha? Vil du imponere kompisene dine eller faren din? Anbefaler at du går for et par 10" sub'er i en enkel båndpass-kasse som fokuserer lyden ut av din eventuelle skiport i seteryggen. Hertz sine HX250D-sub'er leverer helt sykt herlig lyd med trykk i og de i en båndpasskasse er ingenting annet enn løsningen på alle som har tett coupe's problemer.
VWere Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Skrevet 3. juli 2009 Halloen. Har du skipose? Hvilken type lyd vil du ha? Vil du imponere kompisene dine eller faren din? Anbefaler at du går for et par 10" sub'er i en enkel båndpass-kasse som fokuserer lyden ut av din eventuelle skiport i seteryggen. Hertz sine HX250D-sub'er leverer helt sykt herlig lyd med trykk i og de i en båndpasskasse er ingenting annet enn løsningen på alle som har tett coupe's problemer. Hei Har ikke skipose, men muligens jeg kan kutte et hul i midten så jeg får lyd ut gjennom armlenet i baksete. Men har lurt litt på før om det hadde vært mulig og kansje tatt et par bassrefleks rør og stikke opp gjennom hattehylla? Ikke inn i noen kasse da, men bare opp gjennom.. Tror du dette vil gi bra lyd?
Keltern Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 (endret) Hei Har ikke skipose, men muligens jeg kan kutte et hul i midten så jeg får lyd ut gjennom armlenet i baksete. Men har lurt litt på før om det hadde vært mulig og kansje tatt et par bassrefleks rør og stikke opp gjennom hattehylla? Ikke inn i noen kasse da, men bare opp gjennom.. Tror du dette vil gi bra lyd? Se opp for uønsket båndpass-effekt! Om du faktisk lager hull bak armlene, slik at luft kan passere der, ville jeg helt klart kjørt på med båndpass-konstruksjonen i retning Hertz-elementene som nicoloco nevner her. Du får egentlig ikke bedre løsning i en tett sedan. Men som sagt, pass opp for uønsket båndpass-effekt ved åpning mot kupéen ved bruk av porter eller små åpninger. Kan i mange tilfeller ødelegge planen om god lyd, dessverre. Endret 4. juli 2009 av Keltern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå