Gå til innhold

Real Madrid's super overganger.


Nukem

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på om dette er riktige plassen å ta opp dette på, men jeg kjører på likevel.

 

Har i det siste gjort meg noen tanker angående real madrid sine storkjøp. Er det riktig at et lag skal kunne kjøpe til seg alle verdens beste fotballspillere? svir av milliarder av kroner for å kjøpe de aller beste, og på den måten få europas beste fotballlag? Blir jo nesten et slags allstar lag.

Jeg syns ikke dette er riktig.

 

Din mening?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo helt riktig. Slik modellen er bygget opp nå er det helt riktig at de som har penger kjøper seg gode spillere. Røkke kjører ikke boble, for å si det slik.

 

Jeg er helt uenig i at beløpene er ASTRONOMISKE, og det har tatt helt av, men isolert sett gjør ikke Real Madrid noe galt. De følger bare trenden og er vel kanskje sterke bidragsytere til at fotballen er som den er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Summene er ikke "astronomiske" nei.

 

Tar jeg ikke helt feil så betalte Barcelona mer for Johan Cruyff back in the day enn Real Madrid for C. Ronaldo idag. __I FORHOLD__ til hva alle andre spillerne gikk for på den tiden.

 

Barcelona betalte 14 mill? Daværende rekord på overgangssum var 1 mill tror jeg. Så han kostet på en måte mye mer enn C. Ronaldo.

 

Derfor jeg synes det er ganske latterlig hvordan Laporta kritiserer Real Madrid uten like ang. pengebruk.

 

Liknende kan kanskje sies om Maradona's overgang, men det skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

Salg og supportereffekter og andre sponsoravtaler, pluss at klubben har en omsetning på over en halv milliard kr i året, og har gunstige lån i de største bankene i Spania dekker pengene som blir brukt på spillerne. Klubben ville tapt mer på å betalt all gjelden enn å ta opp lån som de har økonomisk kontroll på. Finner ikke igjen artikkelen nå, men det er en lang en om økonomien til klubben på realmadrid.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...