Gå til innhold

spille fotball i høy klasse


Glenniboy

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg er en gutt på 16 år som liker å spille fotball. Av og til blir jeg lei av det på grunn av treneren, men jeg kommer hele tiden tilbake til sporten.

Jeg vil si at jeg har en ganske bra fart, men jeg er litt "blubben". Jeg har jo vanvittig lyst å spille skikkelig fotball, som i 4.divisjon.

Men kondisjonen min er litt dårlig, vil ha noen tips hva jeg kan gjøre.

Jeg har ganske bra spille forståelse, går hardt i og kan komme meg forbi spillere på banen fint, men må ha bedre kondis.

Det er jo bare et tiltak, men ikke så god vilje heller da.

Jeg ønsker det så virkelig, har jeg noen sjans? kan noen hjelpe meg?

 

Tusen takk:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar til begge.

Trening, trening og trening. Får å få bedre kondis, må du løpe mer. begynn å løp deg en tur 2-3 ganger i uken. Ha en fast rute, og ta tiden hver gang. Tror du vil se en fremgang der ganske så fort.

 

Ballkontroll og tribling er vel en annen ting. Men det kan også trenes opp. Er vel fortsatt sånn at det er veldig stor forskjell på hvor god teknikk og ferdigheter man kan ha i fotball. Noen lærer sånt fort, andre ikke. Tren på finter, spill mye fotball!

Lenke til kommentar

Til trådstarter, 4. divisjon er IKKE høy klasse. Men som han andre sa, trening, trening & trening! Løp, drible, trikse med ball osv. Viljen er også viktig, var på den biten der jeg feila. Har teknikk, overblikk, skudd, forståelse etc - men ble lei, gadd ikke trene osv & endte opp med å slutte med fotball etter 2 år med jr. spilling. (Var 16 når jeg slutta) Så det er en like viktig faktor som det andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Et godt 4. div lag er helt okay. Det er uansett ikke det viktigste her!

 

TS: Begynn å løp, søk gjerne litt på nettet etter forskjellige intervaller du kan kjøre. (Intervaller = tempoøkning en viss tid, før du går tilbake til "joggefarten").

 

En variant du kan prøve, hvis du har mulighet til å komme deg på en fotballbane o.l er å kjøre 15/15 intervaller. Det vil si at du begynner å jogge i 15 sekunder, deretter spurter du i 15, før du jogger igjen. Du skjønner sikkert. Tiden du holder på varierer du etter hvor god form du er i, begynn gjerne på 3 min og prøv å hold intensiteten oppe. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...