Gå til innhold

Hp Pav. dv7 eo1080 varmeproblemer


XzIz0

Anbefalte innlegg

Heisann. Har en ikke ett år gammel HP Pavillion DV7 eo1080 laptop.

Har den siste tiden hvert plaget med at kjøleviften går konstant. Riktig nok ikke på max da.

Lastet ned speedfan og syns pc'en virker alt for varm. Samboeren min har en kliss lik pc som ble kjøpt samtidig. Den viser ca 20grader forskjell ifra min, ved idling i windows.

 

GPU:82

Core 0: 67

Core 1: 66

 

Ved spilling kan GPU gå opp til 91 grader.

 

Er det noe som kan ha blitt ødelagt inni laptoppen som forårsaker dette? Kan det være støv i vifte?

 

Begge laptoppene står på et skrivebord, så varmluften kommer seg ut.

 

Noen som har noen tips?

Endret av XzIz0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er den beste metoden, men ihvertfall:

 

Jeg hadde samme problemet som deg, den skrudde seg ofte av helt uten varsel.

Så skrudde jeg den opp, og fant vifta. Tok en q-tips og fjerna støvet på vifta, skrudde det sammen igjen, men det ble ingen forskjell.

 

Så lot jeg det gå noen måneder og ikke kødde mer med det, MEN så fikk jeg en briljant idè!

Nemlig; trykkluft. Skrudde opp faenskapet, blåste rein hele driten, på vifta og, slik at den gikk hyperfort! Det fløy ut hybelkaniner, faktisk, så på den måten fikk jeg blåst pcen min rein av de jævla kaninene!

 

Så skulle jeg teste vidunderet, da virket det som om vifta var borte, lagde ike lyd i det hele tatt, men den gikk rundt, uten overoppheting!

Lenke til kommentar

Du skal være forsiktig med å blåse rett på viftebladene. Skal ikke være helt bra om lufta gjør at vifta snurrer for fort. Der man skal blåse derimot, er ut igjennom kjøleribba. Det er der støvet samler seg og gjør at lufta som vifta blåser, ikke kommer seg ut. Dette bør man gjøre en del ganger i året.

 

Noen q-tips og litt vann for å renske viftebladene kan også hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...