Gå til innhold

gaming pc til rundt 8-9 k. er denne bra nok?


Anbefalte innlegg

hei! jeg har spurt om det før, men jeg finder ikke tilbake til den gamel....

 

jeg skal kjøpe en pc idag og jeg har bestemt meg for å gå for denne. hva bør endres? si hvilken del jeg skal krysse av på..

og burde jeg oppgradere til 64bit og 4gb minne?

 

*pc'n må klare gta 4 (helst på max/midium, men ikke hvis prisen blir veldig høy)

*funke til crysis ("-----------------------------"-----------------------")

*ikke bråke og god vifte.

 

også lurer jeg på om pc'n kan ligge på gulvet og ikke stå. fordi jeg har bare plass under borde der det er lit lavere.

 

jeg kan ikke noe om pc så fint om dere kan si det med litt "enkle" ord (ikke dataspråk)

Endret av fugletiteren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei! jeg har spurt om det før, men jeg finder ikke tilbake til den gamel....

 

jeg skal kjøpe en pc idag og jeg har bestemt meg for å gå for denne. hva bør endres? si hvilken del jeg skal krysse av på..

og burde jeg oppgradere til 64bit og 4gb minne?

 

*pc'n må klare gta 4 (helst på max/midium, men ikke hvis prisen blir veldig høy)

*funke til crysis ("-----------------------------"-----------------------")

*ikke bråke og god vifte.

 

også lurer jeg på om pc'n kan ligge på gulvet og ikke stå. fordi jeg har bare plass under borde der det er lit lavere.

 

jeg kan ikke noe om pc så fint om dere kan si det med litt "enkle" ord (ikke dataspråk)

 

Alltså, finnes mange tråder som handler om GTA IV og Crysis her på forumet. Og jeg kan nok si at den Pc:n er for dårlig. Skjermkortet er for dårlig og til GTA påmax så må du nok ha en 4kjerners prosessor. så er 2GB RAM allt for lite!

 

Kan du ikke prøve deg på å bygge selv? da finner vi sikkert et kabinett som passet og du vill få en MEGET mye bedre pc for samme prisen.

Endret av powersound
Lenke til kommentar
men hva kan jeg legge på sån at den blir lit bedre? jeg vil ikke bygge pc'n. kan jeg ikke oppgradere den sån at den klarer gta og eller crysis på minstekravet? og hvis det går. hvilkene deler må jeg bytte til?

 

Du bør oppgradere til en 4 kjerners prosessor, et bedre skjermkort og 4-8GB minne om du kjører et 64-bit system. Skjønte ikke helt det systemet på komplett.

 

n-Win C645 ATX Midi Tower sort uten PSU

Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk

MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

Samsung DVD-brenner SH-S222L/BEBN

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB KIT

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

XFX GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

BenQ 21,5" LCD G2220HD

 

Noe slikt, gikk ikke å få noe bedre skjermkort. Men det kan du sikkert oppgradere seinere. Men da landet prisen på 9300.- med dette oppsettet.

Endret av powersound
Lenke til kommentar
men hva kan jeg legge på sån at den blir lit bedre? jeg vil ikke bygge pc'n. kan jeg ikke oppgradere den sån at den klarer gta og eller crysis på minstekravet? og hvis det går. hvilkene deler må jeg bytte til?

 

Du bør oppgradere til en 4 kjerners prosessor, et bedre skjermkort og 4-8GB minne om du kjører et 64-bit system. Skjønte ikke helt det systemet på komplett.

 

n-Win C645 ATX Midi Tower sort uten PSU

Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk

MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

Samsung DVD-brenner SH-S222L/BEBN

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB KIT

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

XFX GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

BenQ 21,5" LCD G2220HD

 

Noe slikt, gikk ikke å få noe bedre skjermkort. Men det kan du sikkert oppgradere seinere. Men da landet prisen på 9300.- med dette oppsettet.

ok. takker :D er det noen andre som kan si om det er bra og om det er noe som burde endres på? da er jeg mer sikker på at det er bra;)

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke tittet på alternativene for skjermkort på denne pcen, men GTS250 er det samme kortet som 9800, bare gitt ett nytt navn. Kjør på med GTS260 istedet, så begynner vi å snakke grafikkytelse. Koster opp mot 500kr mer.

det skjermkortet som er på pc'n nå er det dyreste. tviler på at et av de som er biligere er bedre (?)

Lenke til kommentar

Nei, det er de nok ikke.

 

Når sant skal sies så er ikke GTS250 noe dårlig kort, er bare at GTS260 igjen er endel bedre. (Men det finnes jo alltid bedre og dyrere)

 

Bygger du fra bunn av vil du få pcen rimeligere og raskere enn dette, ønsker du ferdigoppsatt pc er dette ett bedre alternativ enn de fleste ferdigpcer fra elkjøp, expert, elprice, osv.

Lenke til kommentar

Ikke vanskelig hvis du bare tar deg tid. Dette finner du haugevis av info om, både her inne og ellers på nett.

 

Ang. minstekrav til spillene du nevner så vil nok Gts250 samt en 2kjerners fungere og vel så det, men noen topp ytelse blir det ikke. GTA IV og Crysis er verstinger og lagger så og si uansett på høye innstillinger.

Lenke til kommentar

noen som har noen meninger? er den henrikpenrik foreslo bedre? (jeg kan som sakt ikke noe om pc så trenger hjelp) har ikke kjøpt pc'n enda så kan bare komme med meninger om de pcene som har blit foreslåt.

 

kjøper den i dag hvis det ikke blir forsent

Endret av fugletiteren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...