Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina fryser i XFX startup bilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har kjøpt meg ny data med disse spec:

HK: XFX nForce 790i Ultra Sli

CPU: Intel Core 2 Duo E8600 3,33GHz

RAM: Kingston DDR3 HyperX T1 2000MHz CL9-9-9

PSU: Chieftec 750W

Skjermkort: XFX GeForce 9800GT 670M 512MB

HDD1: Western Digital Velociraptor 150GB

HDD2: Western Digital Caviar 500GB

Jeg får skrudd på maskina, men når jeg kommer til XFX startup bilde, da fryser maskina og det står 6F på hovedkorter på en liten skjerm. Jeg sjekka opp i manualen hva 6F står for. 6F - Install FDD and setup BIOS data area parameters. Jeg har resat BIOS, starta maskina med 1 og flere minnebrikker men skjønner ikke hva som er feil. Er det noen som hvet svare på hva dette er for noe?

Takker på forhånd for alle gode svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du trykket bort det XFX-fullskjerm post-bildet? Eller låser den seg helt? Kan være en feilmelding som ligger skjult bak det? Tab eller noe slik skal vel fjerne fullscreenvisningen av logoen.

Du hadde all strøm koplet fra da du resatte BIOS'en? Alle strømtilkoblinger på HK sitter som de skal? 24-pins og 8-pins til cpu, altså. fjern HD'ene og prøv å boote med kun HK, RAM og Skjermkort kolpet til. Seom det endrer seg da.

Skrevet
Får du trykket bort det XFX-fullskjerm post-bildet? Eller låser den seg helt? Kan være en feilmelding som ligger skjult bak det? Tab eller noe slik skal vel fjerne fullscreenvisningen av logoen.

Du hadde all strøm koplet fra da du resatte BIOS'en? Alle strømtilkoblinger på HK sitter som de skal? 24-pins og 8-pins til cpu, altså. fjern HD'ene og prøv å boote med kun HK, RAM og Skjermkort kolpet til. Seom det endrer seg da.

Nå har jeg kommet videre, men dataen er super dreig. Installerer Windows 7 nå, men det går utrolig sakte. Han har lasta filer i 30 - 45 min nå.. Hva kan det ha seg at den er så treig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...