Elve Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Hei Har nettopp investert i en ny prossesor for å bytte ut den gamle p4 prossesoren. Problemet er at når jeg setter den nye prosessoren i så kommer jeg til startbildet på bios men der stopper det. Kommer heller ikke inn på bios. Mener jeg sjekket at hovedkortet skulle passe med den nye prosessoren men jeg kan ha bommet der. Kanskje jeg har en gammel type av den jeg sjekket eller noe. Gammelt hovedkort: ASUS P5K SE S775 P35 ATX SND+GLN+U2 SATA2R FSB1333 DDR2 Dette hovedkortet kjøpte jeg for ca 2 år siden Ny prosessor: INTEL E5200 LGA775 2.50G 2MB 45NM 800MHZ Bestilte også den samme prosessoren til min samboer og byttet også ut hovedkortet hennes siden jeg så at det var for gammelt. Nytt hovedkort: ASUS Mainboard S-775 G31 ATX Audio GbLAN SATA-II (P5KPL SE) Hovedkortet er ganske likt mitt men nyere type, og prosessoren hennes var kompatibelt med dette hovedkortet. Spørsmålet er da om jeg også må bytte ut mitt hovedkort? Eller er det noe annet jeg kan prøve ut før jeg går så drastisk til verks? På forhånd takk for svar
lucky666 Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Du må ha nyeste bios som støtter E5200. Hvilken pentium cpu har du fra før? Bruk i tilfelle den, og flash bios til siste versjon, før du monterer E5200 i hovedkortet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå