shootas Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Er på jakt etter en ny stasjonær pc som jeg kan bruke til HD redigering Skal ikke brukes til spilling Bruker Sony Vegas pro 8.c og jobber litt med m2ts filer. har sitt litt på diverse pc tilbud fra diverse sider men er HELT grønn når det kommer til hva som skal være inni pc. har satt meg et mål at jeg skal bruke 7-10 000 kr på pcen. hardisk plass er ikke noe must får meg(har 5 tb ledigt) trenger ikke å ta med skjerm tastatur eller mus:) ønsker og at jeg kan jobbe med 2 skjermer samtidigt. noen som har en anbefaling til hva som kan lønne seg til dette formålet? Endret 24. juni 2009 av shootas
Kerbarus Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Ting du burde prioritere: harddisk-hastighet, Rask og mye ram, Quad-core eller vertfall en flerkjernerprosessor. Det å jobbe med dobbeltskjerm er ikke noe stort problem for de fleste skjermkort nå til dags.
jornboss Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Forslag til 10K. SSD disken er ikke et must, men anbefales pga økt hastighet. Billigste alternativ vil være å bytte ut CPU, hovedkort og RAM og evt kjøpe disse komponentene isteden. Da sparer du 1500-2000,-.
bme081 Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Hm, nå har du sikkert mye mer peil på ytelse, etc på grafikkort enn meg, jornboss, men er ikke gtx260 mer et gamerkort? Er det ikke ofte quadro fx-kortene som blir benyttet når en ikke skal spille i det hele tatt? Som f.eks dette; http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_sour...2870&site=6 jeg finner ikke særlig mange av disse modellene til salgs, så dette er kanskje utdatert teknologi..? Betyr dette at cad-brukere, etc, og gamere nå har begynt å bruke samme type kort? Eller er det bare at de quadro fx-kortene er mye dyrere enn gamer-kortene, slik at en vil få mer ut av et gamerkort enn et "arbeids"-kort hvis en ikke skal legge ut mer enn 7k-10k?
jornboss Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Du har rett vedrørende Quadro-kort som du kan lese om her, men de er for profesjonelle og er dyre. Nvidia's grafikkkort har tatt i bruk mange teknologier som gjør et "gaming-kort" også er bra til denne typen applikasjoner. Derfor er det ok å anbefale et gaming-kort til et slikt oppsett.
bme081 Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 skjønner, da er sikkert gtx260 en bra anbefaling her, jeg har det selv og er veldig fornøyd
CorporalClegg Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Hvor store filer er det du jobber med? m2ts er vel en slags Råfil for AVCHD, altså veldig store? Sats på 12gb ram, SSD og en overklokket Intel i920 (klokkes lett til 3,5)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå