Lazy Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Hei Jeg har en server med vmware og noen virtuelle maskiner på. Jeg skal oppgradere til en nyere vmware versjon siden den jeg har er kun beta og har nå gått ut på dato. Etter jeg har lasta ned nye versjon og skal innstallere denne får jeg denne beskjeden. " The following VMware kernel modules have been found on your system that were not installed by the VMware Installer. Please remove them then run this installer again. vmnet vmci vmmon I.e. - 'rm /lib/modules/2.6.24-24-generic/misc/<ModuleName>.{o,ko}' Execution aborted. " Jeg kan ikke miste de virtuelle maskinene så jeg trenger en forklaring på hvordan jeg får dette til og funke uten og miste de. Takk på forhånd:) Mvh. Trond
Kurama Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Hvilket operativsystem bruker du? Altså på den ikke virtuelle.
Lazy Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Skrevet 24. juni 2009 Hvilket operativsystem bruker du? Altså på den ikke virtuelle. Nyeste Ubuntu.
Lazy Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Skrevet 24. juni 2009 Nedetid er ingen problem, er ingen elever her uansett nå Jobber på en vgs.
Varj Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 du kan trygt avinstallere vmware server og så reinstallere ny versjon, vm'ene dine ligger trygt forvart i egne filer som ikke er rørt av selve softwaren.
jonnor Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Sannsynligvis skyldes dette at den tidligere versjonen av vmware er innstalert via pakkebehandleren, slik programvare bør/skal innstaleres. Den riktige løsningen i mine øyne er å skaffe eller lage en pakke med den nye versjonen. En workaround er å fjerne pakken med din favoritt front-end til pakkebehandleren.
AudunSæther Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Det skal vel holde å kjøre vmware-uninstall.pl før du installerer den nye versjonen.
Lazy Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Skrevet 25. juni 2009 Det skal vel holde å kjøre vmware-uninstall.pl før du installerer den nye versjonen. Det funka, men nå får jeg ikke koblet til via http. Og jeg tror ikke de maskinene jeg hadde tidligere ble med på den nye versjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå