Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Superdama og pysa


Gjest JohnCale

Anbefalte innlegg

Du har absolutt alle tegnene til stede, og det ser ut til at du handler bra på de også. Eneste er at du er litt for tilbakeholden på det å prøve seg på noe mer enn kun å legge armen rundt henne.

 

En smart fyr sa en gang "Er du i tvil, så er du ikke i tvil!"

Altså, i det øyeblikket du er i tvil om du skal kysse henne, skal du kysse henne.

I det øyeblikket du er i tvil om du skal legge armen rundt henne, så skal du legge armen rundt henne.

 

Ta sjangsen!

 

Når det gjelder det svaret hun ga venninnen sin, så skal du ikke legge for mye i det. Hva hun sier til venninnen sin trenger ikke å henge sammen med hva hun faktisk mener. Det kan hende at hun bare ga nei-svaret for å holde ansikt hvis det ikke skulle bli noe mellom dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker på meg som at du nå er blitt "veninnen" hennes.

-hun forteller deg intime ting hun ikke har nevnttil andre

-hun forteller de andre guttene hun var med/avviste på byen

-vil ha deg med på tur (litt tvetydig den der da)

 

 

Er det bare dere to aleine de gangene dere jobber sammen? Hvofor prøver du deg ikke med et kyss i edru tilstand? Du har jo faktisk ikke noe å tape. Vennesonen kan du falle tilbake til uansett, og sånn jeg har tolket det så er det du der du er nå alikevel.

 

Da et siste forsøk edru, og ikke på sms/fylla.

Da får du i det minste avklart ting en gang for alle, så slipper du å kaste bort all tiden/tankene dine..

Lenke til kommentar
Er det noe jeg kan gjøre for å få en klarere idé om det er smart å prøve seg igjen?

 

Ja. Be henne på en date. Gjør det klart at det er en date i ordets fulle forstand. Prøver hun å tulle bort dette, så er det vel ganske håpløst...

 

Jeg synes det høres ut som hun utnytter deg. Men, det er begrenset hva man bør tolke ut fra hva du skriver her, så jeg får bare ønske deg og testiklene dine lykke til.

Lenke til kommentar

Ha ro i kroppen å gå sakte opp til henne å gi henne en varm og god klem, å si at du er glad i henne. Når du da tar hodet tilbake kan du enkelt stoppe opp litt å se henne dypt inn i øynene, for å finne ut av om hun ønsker et kyss eller mer. ;)

 

Funka for meg i alle fall :D

 

Lykke til og jeg håper dette går din vei.

Lenke til kommentar

For meg høres det ikke ut som om du kommer noen vei med den dama der. Jeg tror ikke det er så lurt å gå rundt og lure, få det man vil ha, for å så se det blir revet vekk igjen. Og selvfølgelig samme runden på nytt og på nytt. Du kaster bort tiden din, mann.

Lenke til kommentar

Syns forøvrig hon hørtes litt 'luremus' aktig ja.

 

Men, du kan også prøve dinna metoden; direkte, som fleire har påpeikt.

 

Altso, dra hon vekk/inntil deg, sjå hon djupt inn i auga og kyss ho.

Deretter spør du alvorlig; 'Eg vil ha deg/eg har lyst på deg' ---> 'Vil du ha meg/har du lyst på meg?'

Eventuelt fulgt opp av; 'Koffor helde vi på slik då?' :p

 

Funka ikkje det(bjynde hon å ro), vel so kan hon umulig være seriøs med deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest JohnCale

Hei

 

Ville bare fortelle alle hvordan dette endte. For en uke siden fant jeg ut at hun begynte å treffe player-kompisen min for et par uker siden, og nå er de kjærester.

 

Hun har gitt meg hele regla om at hun har følelser for meg og at jeg er den mest fantastiske personen hun har truffet, og at hun håper jeg tilgir henne så vi fortsatt kan treffes(noe jeg har gjort fordi jeg, uansett hvor latterlig det høres ut, elsker henne) men at hun er forelsket i han.

 

Så dagens motto er: Ikke vær den mest fantastiske personen. Da mister du både drømmedama og en god kompis.

 

Og jada, jeg vet jeg var for treg, og jeg vet at jeg sikkert skal være glad jeg slapp unna henne, men det hjelper meg lite nå. Dette kommer til å ta tid å komme over.

 

Takk for all hjelp. Synd jeg ikke maktet å utnytte de gode rådene jeg har fått her inne. Nå har jeg i hvertfall lært til neste gang.

 

JohnCale out.

Lenke til kommentar

Synd det ikke gikk veien med denne jenta.

Men du kom ut av situasjonen med haugevis av erfaring som du får god nytte av neste gang. :)

Og når du møter den dama som er enda mer fantastisk enn den dama du nettopp mistet, og du klarer å kapre henne, vil du se tilbake på akkurat denne situasjonen og takke høyere makter for at du fikk den erfaringen så du vet akkurat hva du ikke skal gjøre. :)

Lenke til kommentar

Hva lærte du av dette?

 

Jeg håper du ikke blir bitter på jenta. Hvis jeg husker rett ga hun deg mange sjanser og sa rett ut at du måtte få fingen ut.

 

Har du hatt det gøy med jenta?

Har opplevelsen gitt deg en lærerik erfaring?

 

Shit happens. Bare lær av det og sørg for at det ikke skjer igjen.

Du kan jo se på hva det er kompisen din gjør, eller hvilke kvaliteter han har som gjør at hun er tiltrukket av ham.

 

Slik jeg forstod det var det Baller + eskalering = Win

 

Lykke til videre Johnny!

 

Masse andre damer som venter på å bli kjent med deg. Spre litt glede til dem også :)

Lenke til kommentar

Fantastisk bra tråd, og veldig mye bra råd :) Var nesten som å lese en god bok!

Synd at utfallet ble som det ble, men en erfaring rikere som sagt.

 

Det ironiske med denne historien er at player kompisen din ikke vil kunne klare å kunne holde på denne jenta over tid. Han har nok alle kvaliteter jenter faller for i begynnelsen, men når det gjelder å holde på jenta kommer han mest sannsynlig til å faile hardt. Sett det så alt for mange ganger! :) Dette kan jo være en liten trøst for sjela ihvertfall!

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Gjest John Cale
Hva lærte du av dette?

 

Enkelt sagt, ikke nøl.

 

Jeg håper du ikke blir bitter på jenta.

 

Har ungått å bli bitter på henne fordi hun ikke hadde noen forpliktelser til meg, og fordi jeg ikke klarer å være sint på henne da hun er så gjennomført herlig. Han derimot visste veldig godt hva jeg følte, gav faen og kjørte på, så han er jeg ferdig med. Det skal legges til at han gjorde tilnærmet det samme med min beste kompis for noen måneder siden, så det er jo klart at jeg aldri kan stole på han igjen, og det har jeg fortalt både han og henne. Og det aksepterer hun, men vil likevel være min venn og "være nær meg" som hun sier.

 

Sliter fortsatt veldig med å komme videre, og flere faktorer spiller inn.

 

- Hun ble veldig sjalu når jeg ble hentet av en venninne hun ikke vet hvem er på jobb før helga. (Fortalt meg av en annen kollega)

- Hun har i helga ringt meg to ganger, og har begge gangene vært veldig opptatt av hvem som var tilstede sammen med meg.

- Hun har fortalt kolleger hun ikke vet jeg kjenner godt, at hun ser på meg som mye mer enn en venn, og den mest fantastiske personen hun kjenner. Når de så spør henne hvorfor hun ikke tok sjansen på meg, svarer hun at hun ble usikker.

- I dag sa hun "hørte du fikk med deg dame hjem i helga", sannsynligvis hintende til venninna som hentet meg. "Never kiss and tell" var alt jeg svarte. (Og nei, jeg gjorde ikke det, for de som måtte lure)

 

Jeg har dessverre store problemer med å innse at hun er ferdig med meg.

 

Har mine teorier om hva som gjorde at hun gikk for han. Det går på innflytelse fra venninner, statussymboler, og lignende. "Dårlig dame om hun lar sånt påvirke" sier dere sikkert, men jeg er såpass fortapt at jeg driter i akkurat det. Noen vil sikkert også quote DeAngelo eller lignende i at om dama virkelig vil ha en fyr, så overstyrer det alt, men jeg tror ikke det stemmer i alle tilfeller.

 

Men dere har sikkert rett, bare jeg som er blind og dum. Det er bare det at disse tingene kverner gjennom hodet mitt dag inn og ut, og at det ikke er noe særlig jeg kan gjøre nå.

 

Jeg oppfører meg relativt normalt når jeg treffer henne, om mye mer tilbaketrukket enn før, og det er jo egentlig alt jeg kan gjøre.

 

En idiotisk ting jeg kan gjøre er å vente til han knuser henne (noe som dessverre for henne vil skje ganske snarlig), for så å stå klar som en skulder å gråte på, og muligens gå gjennom hele denne prosessen igjen. Og jeg er så blindet akkurat nå at jeg ikke er langt fra å innfinne meg med å gjøre akkurat det, med et forhåpentligvis lykkelig utfall på den nye prosessen da...

 

Ja, jeg vet, jeg er en skam for menn over hele verden ;)

Lenke til kommentar
Gjest JohnCale
Ja, jeg vet, jeg er en skam for menn over hele verden ;)

Husk:

Du er ikke en skam for noen. DU er best. HUN er heldig hvis hun får være sammen med deg, på DINE premisser.

 

det er derimot big-time shame på kompisen din.

 

Joda, og jeg trøster meg med at hun sannsynligvis kommer til å angre før eller senere.

 

Det som sliter så veldig på meg er at jeg tror min tidligere kompis er nok en del av en slags ond sirkel hun har satt seg fast i. Jeg har som sagt kommet veldig tett innpå henne, og jeg vet nesten alle hennes hemmeligheter, og hva hun har vært gjennom. På en eller annen slags romantisk måte tatt fra filmverdenen føler jeg at jeg skal redde henne. Men for å være helt ærlig så er jeg veldig hypotetisk her, og for alt jeg vet er hun kjempelykkelig, og jeg holder bare fast i noen tynne halmstrå. Er uansett ikke så lett å komme seg ut av dette.

 

Men det ordner seg nok. Alt dette styret har på en eller annen måte gitt meg mer selvtillit i forhold til damer, og jeg kommer til å få nytte av det jeg har lært gjennom henne i forhold til en annen. Men det blir uansett vanskelig å finne noen som kan sammenlignes foreløpig.

Lenke til kommentar
Men det ordner seg nok. Alt dette styret har på en eller annen måte gitt meg mer selvtillit i forhold til damer, og jeg kommer til å få nytte av det jeg har lært gjennom henne i forhold til en annen. Men det blir uansett vanskelig å finne noen som kan sammenlignes foreløpig.

 

 

Nettop. Alle erfaringer er på en eller annen måte positive. Jeg har (merkelig nok) vært gjennom mye av det samme, kanskje ikke på et like høyt nivå. Men man lærer ;)

Lenke til kommentar
"Dårlig dame om hun lar sånt påvirke" sier dere sikkert, men jeg er såpass fortapt at jeg driter i akkurat det.

Tror du har gått grundig i vennefella og ikke innser det på grunn av uklare signaler fra henne. Både hun og "kameraten" din visste at du ikke likte at de holdt på, allikevel ble de sammen etter at du har prøvd om og om igjen på å få noe i gang med henne. Det forteller deg en veldig viktig ting: Hun har ingen respekt for deg i det hele tatt. Hun kunne godt ha hoppet over han og funnet seg en annen, helt ukjent person hvis hun ikke var interessert i deg. Men i stedet valgte hun, etter å ha hørt deg si at du ikke likte det, og etter at du har gitt henne rimelig glassklare signaler over lang tid, å bli sammen med han. Akkurat den fyren. I tillegg til sånne ting som at hun "skal dusje", og å tulle bort alle de gangene du prøver å være seriøs. Virker helt bombesikkert for meg, ut i fra det jeg har lest, at hun ikke tar deg seriøst i det hele tatt, og ikke respekterer deg, hun holder på med deg som et leketøy.

 

Det at hun er sammen med en annen playah med "stram kropp" mens hun snakker om deg som "den mest fantastiske typen noensinne", synes jeg gjør en annen ting veldig sannsynlig: Hun er tiltrukket til han seksuelt, kanskje av andre ting også, men hun ser at du er en fantastisk person. Hun liker han for kroppen hans (pluss kanskje andre ting) og deg for personligheten. Og hun valgte kroppen over personligheten. Uansett hva som skjer før det, kommer det aldri til å bli noe varig mellom deg og henne, det er jeg rimelig sikker på. Mirakler kan skje, men de skjer sjeldent når man vil at de skal det. Hun har en historie med sånne typer, han kommer til å såre henne og hun blir lei seg, kommer til deg fordi du er fantastisk, det kan hende at det skjer noe den ene kvelden eller i et begrenset tidsrom. Så går hun lei, og går videre til neste type. Dette kan du ikke endre, hundrevis av mennesker har funnet seg i en veldig liknende posisjon som deg, og det samme skjer med hver av dem. Du kan gjerne tro og håpe på at du er et spesielt tilfelle, men sannsynligheten for det er rimelig liten.

 

Jeg bare håper at du skjønner dette før du har kastet bort masse tid og energi på henne og skjønner plutselig en dag hvor naiv du var. For det er det som har skjedd med hundrevis av mennesker før deg. Hun kommer til å gi deg uklare signaler og gråte på skulderen din og gi deg komplimenter du aldri har hørt av andre mennesker før til du blir blå i trynet, men lidenskapen er ikke der fra hennes side, i hvertfall ikke i lange perioder av gangen. Frem og tilbake-oppførsel tyder på en personlighet som blir styrt av følelser, og selv om du kan være det fornuftige valget personlighetsmessig, kommer hun til å ta det ufornuftige valget hver gang en ny "kompis" dukker opp, fordi det er følelsene hun går etter.

 

Men lykke til uansett.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest JohnCale

Hei, alle sammen.

 

Det har gått en stund siden mitt forrige innlegg, og det har skjedd en del, som det jo gjerne gjør på 8 måneder…

 

Noen uker etter mitt forrige innlegg, altså sent i august, begynte jenta å snakke til felles bekjente om at hun fortsatt var forelsket i meg, bare noen dager etter at hun hadde flyttet inn med min tidligere kompis. Hun skulle slutte på vår felles jobb, og etter at jeg fant ut om dette konfronterte jeg henne med det den siste dagen vi jobbet sammen. Det stemte, og det ble en veldig emosjonell dag uten at noe fysisk skjedde, og jeg unnlot å legge mer press på henne om dette med en gang.

 

Vi utvekslet en del meldinger i de påfølgende dagene, men når han begynte å overvåke telefonen hennes og fant ut om dette benektet hun alt. Dette førte til at jeg fortalte henne at jeg utrolig nok elsket henne, men at jeg ikke ville ha mer kontakt.

 

Over de neste seks månedene traff jeg henne kanskje 4-5 ganger, der vi bare utvekslet et par ord. Jeg hørte historier om at tårene rant når hun snakket om meg, men jeg holdt meg likevel unna, bestemt på å glemme henne. Det tok lang tid, men rett før jul sluttet jeg å tenke på henne hver dag. Jeg hadde endelig klart det.

 

Så, i februar, returnerte hun til arbeidsplassen min. Jeg ignorerte henne når jeg støtte på henne, og noen dager før vårt første skift sammen fikk jeg en melding fra henne der hun lurte på om jeg var sint på henne. Jeg forklarte at jeg har en del å si, men at vi kan ta det når vi skal jobbe sammen da sånt ikke passer seg over sms (se, jeg har lært!).

 

Dagen kom, og hun ba på sine knær om å få et vennskapsforhold til meg igjen. Etter mye mas måtte jeg fortelle henne at jeg ikke ville ha et nært forhold til henne fordi jeg var redd for å få følelser for henne igjen. Hun fikk meg til å love å ikke si dette til typen hennes (som jeg uansett ikke har snakket med siden jeg først fant ut om dem), så sa hun at hun var redd for at det samme skulle skje med henne, men at hun var villig til å ta den sjansen. Hun snakket også om at det var dumt at vennene mine ikke akkurat var fans av henne om det skulle skje noe mellom oss i fremtiden.

 

Mangt ble altså sagt, og det var nok en følelsesladd arbeidsdag. Jeg holdt meg uansett til planen min, og gjorde det klart for henne at hun ikke skulle være mer enn en kollega for meg. Dette aksepterte hun til slutt motvillig.

 

Dagen etter traff jeg henne på byen, og vi var begge fulle. Dette var utrolig nok første gangen jeg har møtt henne ute siden i sommer. Uansett, typen var ikke i nærheten, og hun begynte å klenge seg på meg. Jeg gjorde det klart at jeg ikke var interessert i det, men hun gav seg ikke. Til slutt måtte jeg dytte henne vekk, og da kokte det for henne. Hun dyttet og slo, akkurat som de gjør i amerikanske dramaserier, og ropte at jeg bare hatet henne osv. Når hun til slutt gikk, kom klumpen i halsen, og jeg innså at jeg var i fella igjen. Når jeg sjanglet hjem kom alle de undertrykte følelsene tilbake, og jeg bestemte meg for å vinne henne ”tilbake” (jeg har jo aldri egentlig hatt henne…).

 

Dagen etter sendte jeg henne ei melding som hovedsakelig sa at gårsdagen hadde brakt alle følelsene tilbake hos meg, og at oppførselen hennes beviste at de fortsatt var der hos henne og. Hun var enig i dette.

 

I de påfølgende dagene utvekslet vi en del meldinger, og jeg prøvde etter hvert å få henne hjem til meg på besøk for å sette i verk den fysiske delen av tilbakevinningen. Hun sa først at hun skulle komme, men etter at hun hadde utsatt det to dager på rad innrømte hun til slutt at hun ikke kunne komme fordi typen ikke ville likt det. Da skjønte jeg at dette ikke ville gå veldig enkelt, og etter mye snakk stilte jeg henne et ultimatum der hun fikk velge hvem hun ville ha i livet sitt, meg eller han.

 

”Jeg har allerede involvert meg med en fyr.”, var essensen av det hun kom frem til. Da satte jeg nok en gang kroken på døra, og denne gangen gjorde jeg det skikkelig. Jeg fortalte henne at vi aldri mer skulle snakkes (særdeles urealistisk da vi bor i en liten by og har samme arbeidsplass, så det løftet er nok brutt allerede), og at hun ikke skulle kontakte meg om hun blir single.

 

Et par dager etter fortalte hun en felles bekjent at ”JohnCale vil at jeg skal være med han, men jeg kan jo ikke bare gå fra typen min?”. Hun sa det på en sånn måte at det hørtes ut som om hun hadde lyst, men ikke kunne. Jeg kunne ikke dy meg, og sendte henne ei melding der jeg nevnte dette, og fortalte hvor utrolig feil og trist dette var, men jeg fikk ikke noe svar.

 

Underveis i beretningen ovenfor fikk jeg også vite at de har sett på hus sammen. Jepp, de har vært på husshopping underveis i alt styret mellom oss to. Sprøtt. Vel, ”de”, er vel feil ord å bruke, men hun skal vel bidra med småpengene hun tjener på to lavtlønnede jobber med en ca 40 % stilling til sammen.

 

Nå, noen uker senere er huset i boks, og de flytter inn til sommeren.

 

Jeg har slått fra meg tanken på at det noen gang skal bli oss to, men selvfølgelig plager det meg, det som har skjedd. Det virker bare så utrolig feil. Det er ikke tvil om at mye dreier seg om en livsstil hun har lyst på som jeg ikke kan tilby, samt at hun er et lite psykologprosjekt. Eller er jeg bare underholdning og et enormt ego-boost for henne? I så fall tar hun store sjanser om hun faktisk setter så stor pris på forholdet hun er i, da jeg ganske lett kan sette det på spill ved å fortelle min tidligere kompis min side av historien, samt å vise han et par mottatte sms’er.

 

Vanskelig å si, jeg vet. Hadde bare litt behov for å lette på hjertet mitt på morgenkvisten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...