Dofty Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Hei! Jeg har en 96 modell Suzuki TSX som stoppa på vei til Drammen. Trodde motoren hadde blitt overoppheta så jeg venta til jeg kunne ta på svanehalsen uten ubehag. Motoren ville ikke starte. Var nødt til å ringe Viking for å få den hjem. Har kjørt 10 mil på samme bensin/olje-blanding(perfekt forhold), forgasseren fungerer helt feilfritt, men pluggen blir ikke våt. Noen som kan noe om detta?
saskansen Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 viss pluggen ikkje blir våt,tviler eg vel på at forgasseren fungerer perfekt såfall må det enten være tom tank eller tett i bensintilførselen til forgasseren........
Dofty Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Skrevet 22. juni 2009 (endret) Forgasseren skal fungere, flotøren har ikke jamma seg, dysa er ikke tett(heller ikke den ved siden av dysa). Forgassernåla er helt grei. Det eneste jeg kan tenke meg er vel reed-ventilen. Hvis den er tett så kommer det ikke mye bensin inn. Endret 22. juni 2009 av Dofty
tirpiz Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 1: sjekk om puggen knister 2: får motoren bensin 1. skift pugga. om ikke det hjelper er det noen tennings systemet 2. sjekk besnin pumpa, rens forgaseren, evt bensin granen
Dofty Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Skrevet 22. juni 2009 (endret) Reed-ventilen ser veldig bra ut, ikke noe problem med den. 1: Merka den ja! 2: Motoren får tydeligvis ikke bensin, forgasseren er nettopp renset og bensinkrana fungerer utmerket. Såvidt meg bekjent så er det ikke bensinpumpe på 2-takter, i hvert fall ikke på min moped. Den utnytter seg av gravitasjon og vakuum. Endret 22. juni 2009 av Dofty
.Butthead. Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 viss pluggen ikkje blir våt,tviler eg vel på at forgasseren fungerer perfekt såfall må det enten være tom tank eller tett i bensintilførselen til forgasseren........ Ved rett blanding skal ikke pluggen bli våt, den skal være tørr og brun..
Dofty Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Skrevet 23. juni 2009 Jeg har funnet ut at den er blitt varmeskjært. Bestilte meg en 41mm Charmo sylinderkit nå nettopp. Takk for all hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå