Gå til innhold

[Løst]Gaming pc, trenger second opinion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg hadde byttet ut ps'n til en 1000 w. om du i senere tid har lyst på 2X 295 i SLI er det greit å ha litt ekstra. Også byttet ut cpu kjøleren til en Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan.ville også kostet på meg en ssd disk for os. 30 eller 60 gb. Det siste jeg ville ha gjort med det oppsettet er å skaffe meg ett helt annet kabinett. antec 900 kabinettet er tøft å se på osv, men fy for støy det er i det. har selv ett sånt fra tidligere og får vondt i hodet i det øyeblikket det blir skrudd på.

Skrevet
tror jeg hadde byttet ut ps'n til en 1000 w. om du i senere tid har lyst på 2X 295 i SLI er det greit å ha litt ekstra. Også byttet ut cpu kjøleren til en Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan.ville også kostet på meg en ssd disk for os. 30 eller 60 gb. Det siste jeg ville ha gjort med det oppsettet er å skaffe meg ett helt annet kabinett. antec 900 kabinettet er tøft å se på osv, men fy for støy det er i det. har selv ett sånt fra tidligere og får vondt i hodet i det øyeblikket det blir skrudd på.

ok, hmm se om jeg kanskje finner en 1k W psu. fikk anbefalling i en annen tråd om kjøleløsningen. ssd disk vurderer jeg fortsatt pris/ytelse/pris/pris :p (står som øverste tekst i handlevognen)

Støy er ikke noe som plager meg veldig, jeg valgte kabinettet pga viftene og prisen. har både ps3, x360 og en laptop som andre sier bråker no jævlig, jeg legger kun merke til det viss jeg skal sove.. da disse oftest blir skrudd av.

Men har du et annet kabinett du ville valgt så kom gjerne med forslag, jeg driter i utseendet.

Skrevet

bruker en corsair 1kw modulær selv, og må si meg veldig fornøyd med den. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348996 kjører da også 295 X2 og har overhodet ingen problem med nok "futt" i ps'n.

Og gikk i anskaffelse av en ssd for ca 2 uker siden. kjøpe meg denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=425735 etter hva jeg har sett av tester og artikler på denne så er denne veldig bra om du er intr i ytelse. dyr sak forsåvidt, men man får hva man betaler for. og så forresten ikke det som sto på topp istad :blush:

har vel ikke noen veldig gode forslag til andre kabinetter. så sant du ikke er intr i å svi av 5000 kr for ett lian li? hehe. pc-x2000 kabinettet til lian li er konge. stort, stil-rent og rolig men fortsatt en utrolig god luftgjennomstrømning. kjører vifter på min og ligger på ca 31 grader idle @ 3.6 Ghz. ca 55-60 under load.

Skrevet

hmmm, ok.. jeg synes ssd er så svindyrt i forhold til hva man får, men høerer at ytelsen er uslåelig... tenkte bare å ha en som OS disc men synes fortsatt 1700 er mye.. men det er vel også fordi jeg allerede er 1500kr over budsjettet mitt uten discen :p og blir kanskje 1k til viss jeg skal ha den psu'en du annbefallte.... pc er dyrt :p

Skrevet

PC ER evig dyrt. hehe. tror riggen jeg kjører på nå kom på ca 35000,- men ytelse på ssd er totalt uslåelig. vet noen sier at to raptordisker i raid skal være kjappere, men tror faktisk ikke det. ikke mot vertex diskene til ocz i alle fall.

Og sånn i forhold til ps'er med modulær kontakter har du jo mulighetene til å fjerne kabler du ikke bruker også. blir ett mer ryddig kabinett og gjennomluftningen blir også betraktelig bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...