Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Aspire 6935G - Høytalerne skurrer!


Gjest Slettet-LHRLUiN

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-LHRLUiN

Hei

 

Jeg har en Acer Aspire 6935G, kjøpt i fjor høst.

 

Enkelte ganger begynner høytalerne å forvrenge lydene fra maskinen sad.gif

Det kan skje når som helst, uavhengig hva jeg bruker maskinen til, selvom jeg bare blar gjennom bilder på f. eks (klikkelyden ved bildeskift blir forvrengt).

 

Jeg har prøvd:

* å bytte drivere

* 3 forskjellige OS (XP,Vista og W7)

* Reformatert til fabrikkinstilling (Vista)

 

Noen få metoder får bort ulyden:

* Ved restart

* Bare ignorer lyden, ulyden forsvinner etter 10-20 min

* Bytte til en annen sample rate

 

Men uansett hva jeg gjør så kommer lyden alltid tilbake med ujevne mellomrom :/

 

EDIT:

Hvis jeg kobler til et headsett eller høytalere mens ulyden pågår, kan jeg ikke høre den. Har faktisk aldri hørt ulyden fra andre kilder enn pc-høytalerne.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
BUMP!

 

Ingen som har samme problem engang?^^

 

Jeg har nøyaktig samme problemet.. Har ikke funnet noen løsning på det, men jeg har koblet til to eksterne høytalere. Nemo Probmelo, men det løser vel ikke dine problem det da, dessverre.. Men min erfaring er at det ikke er noen som helst løsning på problemet. Det at vi er flere som har det samme problemet bekrefter vel at det er en produksjonsfeil..

 

 

Jaja, mitt råd er i alle fall, to eksterne høytalere, und voila, Problem Solved!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-LHRLUiN

Jeg har nå kjørt windows 7 en stund, uten å installere drivere spessielt egnet for lydkortet, brukte kun standard windows driver. Sålangt har ikke ulyden vært å høre, og det har vel gått et par uker nå!

 

Så vi kan nok konstantere at dette er et driverproblem? :idea:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Bumper denne fordi jeg har samme problemet. Lyden skurrer latterlig og det er noen slowdowns noen ganger under en god skurr. Har både slettet/reinstallert drivere, roll back, oppdatert drivere og grått frustrerte tårer for å prøve å ordne dette, men nå ser det ut til at jeg kanskje har truffet jackpot.

 

Jeg satt å browset Spotify med skurr på full guffe, og tenkte jeg skulle prøve å disable mikrofonen for å se om det hjalp... Og I'll be damned, nå har jeg ikke hørt skurren på godt over en halvtime med konstant lyd, og jeg slapp reboote.

 

Er egentlig ikke så stor surprise da, for jeg sitter jo med et Acer produkt. Snart moden for bytte, men funker da!

 

Edit: Bah, kom tilbake. Men prøv Last ned nye drivere fra Realtek i stedet for gjennom Windows :devil: Nok en gang med lovende effekt.

Endret av Vyse
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bumper denne fordi jeg har samme problemet. Lyden skurrer latterlig og det er noen slowdowns noen ganger under en god skurr. Har både slettet/reinstallert drivere, roll back, oppdatert drivere og grått frustrerte tårer for å prøve å ordne dette, men nå ser det ut til at jeg kanskje har truffet jackpot.

 

Jeg satt å browset Spotify med skurr på full guffe, og tenkte jeg skulle prøve å disable mikrofonen for å se om det hjalp... Og I'll be damned, nå har jeg ikke hørt skurren på godt over en halvtime med konstant lyd, og jeg slapp reboote.

 

Er egentlig ikke så stor surprise da, for jeg sitter jo med et Acer produkt. Snart moden for bytte, men funker da!

 

Edit: Bah, kom tilbake. Men prøv Last ned nye drivere fra Realtek i stedet for gjennom Windows :devil: Nok en gang med lovende effekt.

 

Kjører følgene oppsett:

Asus Crosshair III Formula Socket AM2+

Windows 7 x64

 

Bruker det integrerte lydkortet som følger med hovedkortet, og hadde samme problem. Deaktiverte mikrofonen, og da forsvant støyen. Helt rått, takk!

 

Er dette ett problem i Windows 7?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har akuratt samme problem på min 6930G. Selv mener jeg at lyden HELST oppstår når maskinen er under belastning f.eks hvis du kjører mange programmer, spill ect. Veldig irriterende, men kan ikke huske å ha hatt lyden før jeg innstalerte win7(hadde vista).

Har alltid trodd at de har vært sprengte, men man vet jo aldri. Tror også at problemet har med den TUBA-bassen som står innebygd i pcen(min hvertfall), siden det er alltid de mørkeste tonene som skurrer. Har prøvd å skru av bassen, og det hjalp, men lyden ble jo elendig :/

Skulle gjerne likt å fått en løsning på denne :D (Y)

Lenke til kommentar

Har akuratt samme problem på min 6930G. Selv mener jeg at lyden HELST oppstår når maskinen er under belastning f.eks hvis du kjører mange programmer, spill ect. Veldig irriterende, men kan ikke huske å ha hatt lyden før jeg innstalerte win7(hadde vista).

Har alltid trodd at de har vært sprengte, men man vet jo aldri. Tror også at problemet har med den TUBA-bassen som står innebygd i pcen(min hvertfall), siden det er alltid de mørkeste tonene som skurrer. Har prøvd å skru av bassen, og det hjalp, men lyden ble jo elendig :/

Skulle gjerne likt å fått en løsning på denne :D (Y)

 

Hei. Har selv en Acer 6930g, og fikk samme problemet etter at jeg installerte Windows 7 Professional 64 biters operativsystem. Fant ut at driveren fra Realtek funket hest. Her er ihvertfall den jeg bruker nå:

 

Driverleverandør: Realtek Semiconductor Corp.

 

Driverdato: 06.04.2010

 

Driverversjon: 6.0.1.6083

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...