Gå til innhold

Redirect PHP script.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver på å lager en egen side der det skal blant annet bli solgt en ebook via PayPal. Det jeg trenger hjelp med er et PHP script som gjør følgende:

 

1. Når vedkommende har betalt og blir overført fra PayPal vil man komme til en side der man igjen blir redirected til en side der man laster ned produktet.

2. Linken som blir opprettet fra det scriptet er midlertidig og fungerer bare en gang slik at kjøpere ikke kan kopiere linken og sende til venner og bekjente.

3. Ryddig og greit slik at jeg enkelt kan velge hvilken fil som den skal gå mot.

 

Jeg ser på dette som en enkel sak for de som kan med dette og jeg utlyser 250 kr for vedkommende som kan løse denne oppgaven for meg. Hvis det er mer info du/dere trenger så er det bare å si ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg hadde gjort her er å brukke sessions, og ikke en variabel url.

La oss for eksempel si at du vil at brukeren skal ha siden tilgjengelig i 10 min etter at han har kjøpt produktet.

 

Da hadde jeg skrevet i redirekt siden noe slikt :

 

<?php

session_start()

 

$_SESSION['time_limit'] = time() +60*10;

header("Location: index.php?produktId=xxx");

 

?>

 

Så i selve produkt siden, lager du en ny link som også går til en redirekt page som da sjekker $_SESSION variabelen. Hvis $_SESSION variabelen har gått ut på tid, så vil ikke brukren få lastet ned noen fil.

 

På denne måten har du sikkerhet i forhold til at brukeren kan kun laste ned filen så lenge browseren er oppe innenfor tidsperioden du har satt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...