Gå til innhold

DNS error ! Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Har en Acer bærbar pc som ikke kommer på nettet lenger. Ved start av IE 7 kommer en kjapp melding nederst på statuslinja som sier noe om dns-error.

Maskina er prøvd oppkoblet fra to ulike nettabonnenter uten å lykkes. Andre pc-er i LAN fungerer perfekt både LAN og mot Internett. Utelukker da feil konfig etc. i laptop-eierens ruter. Det må være noe relatert til maskina.

Har satt systemgjenopprettingspunkt tilbake og da fungerte nettet, men Java godtok ikke internettinnstillingene for nedlasting...hmmm?!

Etter å ha kjørt Win Update og installert fungerte det ikke igjen. Der står saken nå.....

 

Gjengir her et klipp fra et svar til lignende problem:

 

"Snakket med en fyr som kjønner seg på it, og han sa at ip adressen sikkert har hengt seg opp og at eg sku prøve å release dns, og deretter skrive inn kommando: ipconfig /registerdns.....og gjett hva som skjedde, det funket!!!!:D:D

Vil takke alle sammen for tiden de har brukt på å hjelpe meg, og alle forslagene dere har kommet med."

 

Hvordan release dns? Er det kommandoen som er nevnt her som er release?

 

Kan jeg ha tiltro til ulike programmer, som selges på nettet, som skal fikse dette problemet

 

Forstår det slik at dette kan være en trasig feil å fikse.

 

Jeg er takknemlig for alle gode svar som kan løse dette problemet. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg ikke så fan av release dns featuren, men den er nå der og jeg antar det er en god grunn til det.

 

Men hvis du går til start, kjør, så skriver cmd, trykker ok, da vil du komme i commando vinduet, der kan du skrive ipconfig osv...

 

Men jeg tenker på en annen ting, hva har du som DNS servere på den maskinen du sliter med og har du forsøkt noen andre, feks OpenDNS sine?

 

 

Hvis du ikke har hørt om OpenDNS, les mer på:

http://www.opendns.com/

 

Hvis du vil prøve med en gang, prøv:

 

208.67.222.222

208.67.220.220

 

Veiledninger:

https://www.opendns.com/start/computer/

 

 

GL!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...