Gå til innhold

Være tilkoblet LAN og WLAN samtidig i XP

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg holder på å eksperimentere med nettverk og routere.

Jeg har en bærbar som er tilkoblet en speedtouch trådløs router, hvor den har internet forbindelse.

Så har jeg en stasjonær som jeg prøver å sette opp Win server 2003 på, som er koblet til en dlink router via en switch.

Jeg lurte på om det er mulig å koble laptopen min til den switchen, slik at den er tilkoblet både LAN og WLAN?

Dermed kan jeg eksperimentere med serveren, uten å måtte kutte internet tilgangen min.

Jeg prøvde å være tilkoblet begge deler men da virket det som om jeg mistet internet tilgangen min. Det funket i det minste i Win7RC.

Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg holder på å eksperimentere med nettverk og routere.

Jeg har en bærbar som er tilkoblet en speedtouch trådløs router, hvor den har internet forbindelse.

Så har jeg en stasjonær som jeg prøver å sette opp Win server 2003 på, som er koblet til en dlink router via en switch.

Jeg lurte på om det er mulig å koble laptopen min til den switchen, slik at den er tilkoblet både LAN og WLAN?

Dermed kan jeg eksperimentere med serveren, uten å måtte kutte internet tilgangen min.

Jeg prøvde å være tilkoblet begge deler men da virket det som om jeg mistet internet tilgangen min. Det funket i det minste i Win7RC.

Marker lan og wlan tilkoblingene, høyreklikk og velg "bridge connections" eller noe lignede. Da opprettes det en nettverksbro som binder koblingene sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...