Gå til innhold

[Løst]Battlefield 2 - installert SF samt patch, men nå virker ingenting - hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpe for en stund siden Battlefield 2 Complete collection. Har spillt litt BF2 men forsøkte først i går å installere Special forces ettersom jeg er nokså grønn på data'en.

 

Så lovende ut og jeg fikk installert SF, men da jeg skulle starte det opp så kom det en feilmelding vedr shaders eller noe sånt. Etter å ha kikket litt på noen forum virket det som om jeg måtte installere patch 1.41 på nytt, noe jeg nå har gjort. Når jeg nå forsøker å åpne SF samt BF2 så blir skjermen mørk for deretter å bare gå tilbake til desktop :cry: .

 

Når jeg forsøker å starte opp CoD4 så får jeg nå plutselig opp at IW3mp.exe ha sluttet å virke, skjønner ikke noe jeg. Har ikke hatt problemer med BF2 eller Cod4 tidligere.

 

Om noen kunne ha hjulpet meg med å løse dette så hadde det vært veldig fint. Er som sagt grønn på pc'n så forklar gjerne detaljert!!

 

EDIT: Nå har jeg fått Cod4 til å fungere. Virket som om iw3mp.exe hadde noe med lyd og headset'et mitt å gjøre. MEN får fremdeles ikke BF2 eller SF til å fungere, håper noen kan hjelpe meg!!

Endret av Rambol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å installer bf2 på nytt og last ned alle patchene som trengs. Så installerer du SF på nytt og laster ned alle patchene.

 

Du kan også oppdatere skjermdriveren og grafikkdriver din. Bare for å være sikker på at det ikke er det som gjør at det klikker. Hvordan du installerer driver kan du lese på google. Har litt dårlig nett akkurat nå så orker ikke å finne det fram til deg sorry.

Lenke til kommentar

Da er skjermdriveren oppdatert, men BF2 eller SF fungerer fortsatt ikke. Er den eneste måten å installere alt på nytt? Mener det tok så utrolig lang tid sist gang.

 

Du skriver ALLE patchene, er det andre enn 1.41 jeg må installere?

 

Sånn jeg da forstår deg så skal jeg da først installere BF2, patche 1.41, SF, patche 1.41?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet som deg, Rambol. Jeg fant ut at man måtte kopiere noen av shadene fra den ene BF2 mappa til SF, men jeg er ikke sikker på hvordan. Jeg tror jeg vet hva som må til, men er usikker om det hjelper.

 

La meg qoute et svar fra Totalgaming.com:

Copy all of the files from:

C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\mods\bf2\shaders_client

to:

C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\mods\bf2\shaders

 

and

 

Copy all of the files from:

C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\mods\xpack\shaders_client

to:

C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\mods\xpack\shaders

 

Dette skal i såfall vikre. Har ikke prøvd, fordi jeg skal innstallere SF på min PC nå. Om du prøver det før meg eller omvendt, legg ut svar om det virker...

 

EDIT: Dette fungerte for meg! SF er oppe å går. Dette må du også prøve ;)

Endret av *meep*meep*
Lenke til kommentar

Pokker, nå blir jeg frustrert. Har gjort det samme som deg jeg også, men det fungerer fremdeles ikke. Det som skjer er at jeg ikke får opp noen feilmelding vedr shaders, men får opp battlefield bildet og så går det tilbake til desktop. Har et par småting jeg skal prøve før jeg gir opp dette spillet.... Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig å legge inn et spill som er kjøpt og betalt da, dette er frustrerende!!!!

Lenke til kommentar

DA er jeg en glad mann! Fikk det heldigvis til nå, var på nippet til å avinstallere hele spillet og glemme det, men så kom jeg på at jeg hadde tilsvarende problem med at spillet bare krasjet tilbake til desktop da jeg første gang skulle installere spillet. Gjorde det samme som jeg gjorde da og nå fungerer det som bare rakker'n, utrolig.

 

Her er linken til oppskriften i fall noen andre skulle ha det samme problemet:

http://tutorials.tow.no/?cat=computergames&item=bf2vista

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...