Gå til innhold

Modde leds på Microsoft Sidewinder mus?


Anbefalte innlegg

God dag!

 

Jeg har lenge tenkt på å sette inn nye leds i min sidewinder mus. Den har to røde led's som sitter bak på musen, og som lyser rødt (oh really...)

 

Når det kommer til min kompetanse rundt volt, watt, ohm og generell elektrisitet er LITEN..

Jeg kjenner en som går på elektro, 2.året og håper på hans hjelp når det kommer til lodding osv, men kan noen her hjelpe meg med å finne ut hvor mange Volt de led'sa tar? eventuelt forklare meg hvordan jeg selv kan finne ut dette.

 

Jeg har kjøpt 5 grønne leds fra dealextreme.com, og lurer også på hvor mange Volt disse tar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mest sannsynlig vil gjennomgangsspenningen stå på esken/posen til dioden.. da går det an å regne ut hvor mange ohm motstanden i serie må være for å ikke brenne dioden.. en slik kalkulator finner du her

 

 

Njaa.. husk at dette er Dealextreme.com, ikke at det er en "bra" unnskyldning for at det ikke står noe på posen med leds, men sånn er nå det.

Jeg har ingen info what so ever angående volt,ohm og motstand eller lignende på disse ledsa.

 

Kanskje jeg skal prøve meg på clas ohlson i morgen! Jeg har sett at de selger Grønne leds og modstandere osv der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...