Gå til innhold

Heimevernets Innsatstyrke (ISTY)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan, skal på opptak til ISTY 02 derby til uka. Noen som har no erfaringer fra tjenesten i ISTY ?

Har så å si bare hørt positive ting derfra. Regner med jeg søker meg til en innsatstropp. Men får se.. :) Artig å komme i tjeneste igjne skal det bli vertfall.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv bare gode erfaringer med ISTY'en.

Har vært med nesten siden starten, og har ingen planer om å gi meg med det første.

Søk deg til innsatstropp hvis du liker å være der det skjer, og stå midt oppi driten når det smeller.

Men ha dette i bakhodet: selv om du kommer gjennom opptaket, så er ikke det virkelige opptaket over før man møter gutta å viser dem at man er en bra man.

Er en del som har blitt kastet ut etter en øvelse eller to fordi de ikke er på det nivået som kreves.

• 3 uker senere...
Skrevet

Et spørsmål om Innsatstyrke. Kan man komme inn uansett fgtj? Er atm i samband, men kunne tenke meg Innsatsropp, jegertropp eller skarpskyttertropp etter endt fgtj.

Skrevet
Et spørsmål om Innsatstyrke. Kan man komme inn uansett fgtj? Er atm i samband, men kunne tenke meg Innsatsropp, jegertropp eller skarpskyttertropp etter endt fgtj.

Det kan man, men det kan hende du blir plasert ut i fra det du kan fra før, og ut fra det din lokale I-styrke har mest behov for.

Men hvis du har lyst inn e de troppstypene du nevner, så sørg for at du bruker litt at fritiden din til å kreve enkeltmansferdigheter. Får du drillet mye på det, så stiller du bedre forberedt for å gi inn i enn annen troppstype enn den du er i nå.

I-styrke har ikke tid til å utdanne folk fra begynnelsen av, så sørg for at du er bra på enkeltmansferdigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...