Gå til innhold

Er mytrendyphone.no seriøs aktør?


Anbefalte innlegg

Utenlandsk, utenlandsk, utenlandsk dvs moms og tollgebyr på alt over 200kr.

 

Har Norsk domene, Norsk adresse, Norsk telefon og Norske sider, men er Dansk.

I motsettning til Dustin (Svensk) og Pixmania (Fransk?) er prisane som er oppgitte på MTP sine norske sider danske priser utan moms og norske avgifter vil komme på topp av desse prisane.

Dette gjer IKKJE Dustin og Pixmania - dei er "Ærlige" og priser varene sine med norske priser på sine norske nettsider, ingen overraskande tollgebyr.

 

Joda, om ein les kundeinfoen til MTP så står det langt der nede på ei lita linje at utanlandske kunder må forvente toll. Er eg utanlandsk når butikker har norsk domene, adresse Oslo og norsk telefon?????

I allefall så vart den billige laderen og SD kortet eg kjøpte ganske dyrt tilslutt og eg kjem ikkje til å anbefale dei, eller handle der igjen

 

Irritert

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I motsettning til Dustin (Svensk) og Pixmania (Fransk?) er prisane som er oppgitte på MTP sine norske sider danske priser utan moms og norske avgifter vil komme på topp av desse prisane.

Prisene på Mytrendyphone er oppgitt i norske kroner (NOK).

 

Joda, om ein les kundeinfoen til MTP så står det langt der nede på ei lita linje at utanlandske kunder må forvente toll.

Det står med rød skrift både i handlekurven og i kassa: Alle varene sendes fra Danmark.

Vi gjør oppmerksom på at på forsendelser over 200.-Norske kr, er tollpliktige og i noen tilfeller tilkommer også norsk moms.

 

I allefall så vart den billige laderen og SD kortet eg kjøpte ganske dyrt tilslutt og eg kjem ikkje til å anbefale dei, eller handle der igjen

Det må være en stund siden du handlet der. Jeg handlet der for ett år siden, og hadde ingen problemer med å få med meg at det kunne tilkomme moms og tollgebyr om varen kostet over 200 kroner. Også da var prisene oppgitt i norske kroner, om jeg ikke husker feil.

 

Så det blir litt feil å la eldgamle erfaringer, som med tiden faktisk er blitt totalt feilaktige, være grunnlag for å anbefale andre å ikke handle derfra. Sjekk "gamle fakta" før du sprer de som nåværende.

Lenke til kommentar

Heisann

Nei det er ikkje så lenge sidan. Var faktisk på posten i dag og henta denne pakken. Min første og siste bestilling frå denne liksom billege butikken.

Bestiller eindel på nettet og fekk faktisk ikkje med meg denne beskjeden i raudt som du seier. Kan vel anta at årsaken til at eg ikkje fekk det med meg er at butikken utgjer seg for å være norsk og då antok eg vel at alt var som normalt ved norske nettbutikker, nemlig at det men betaler hos butikken er det totalsummen blir. Handler eg hos andre utanlandske butikkar veit eg at eg kan forvente tollgeby på bestillinga.

 

Ser i etterkant at det er mange andre som advarer mot MTP sin moms/tollpraksis på butikkguiden her.

 

Ein kommentar eg gløymte å legge til på min første post er svar til trådstarter om MTP er ein seriøs butikk.

Etter mi meining eit soleklart NEI.

Dei priser sine varer med danske priser utan danskmoms, oppgitt i norske kroner for å komme gunstig ut ifht dei seriøse norske nettbutikkane som oppgjev prisen som den er

 

MTP er ingen norsk nettbutikk

 

Rune :-(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Handlet selv på Mytrendy.... for en tid tilbake, men ble et helvete for å få en av varene jeg hadde bestillt. Men de hadde klart å putte oppi et batteri i pakka mi, dette var de opptatt av å få tilbake, fremfor å gi meg varen jeg hadde betalt for. De kunne ikke en gang ordne returen for feilen de hadde gjort, så måtte betale for embalasje og retur porto, så ga f... i hele greiene. Så for min del er dette en butikk jeg ALDRI kommer til å handle her igjen.

Men redd vi har tråkket i salaten nok en gang med Pixmania. Bestillte videokamera, men det virket ikke, så det ble sendt tilbake for ca 1 uke siden. Men enda ikke hørt noe. Så begynner å bli generelt skeptisk til utenlandske butikker som er "norske"

Endret av Rune-B
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

OK. Jeg anser meg selv som en svært rutinert netthandler. Jeg handler i snitt flere ganger i uken, både fra norske såvel som fra flere titalls utenlandske butikker. Denne opplevelsen tar imidlertid kaka:

 

Bestilte en mobilholder til bilen min fra svenske produsenten brodit. Varen var oppgitt til å være på lager, og det var en bra pris på både lader og levering.

 

Bestilte den 04.08 og får raskt en ordrebekreftelse. - Alt bra til hit, men her sluttet også alle positive erfaringer.

 

To timer senere får jeg e-post fra kundeservice om at varen ikke er på lager likevel, men forventes inn ila. 5-7 dager. - Ok shit happens...

 

En uke senere ringer jeg og lurer på hvordan det går, og får beskjed om at varen enda ikke har kommet og at den forventes inn ila. uken.

 

Når det så har gått enda en uke ringer jeg på nytt og får beskjed om at de skal sjekke ut saken, og når jeg da får følgende svar;

 

"Hej

Varen forventes å skulle komme på lager i løpet av 7-10 dager.

Med venlig hilsen ***"

 

ringer jeg en av de to norske importørene som heller ikke har på lager, men som i løpet av 4 dager klarer å få sendt en opp hit til trondheim fra sverige. (thandel.no <- anbefales like sterkt som mytrendyphone frarådes - kjempebra service!)

 

Jeg sender en krass e-post hvor jeg spør hvorfor det nå ser ut til å ta lengre tid enn for 14 dager siden i tillegg til de 14 dagene som har gått, og får nok en gang standardsvar tilbake:

 

"Hej A***

Den siste informasjonen har jeg fått fra min leverandør.

Varen skulle komme i løpet av 7-10 dager.

Med venlig hilsen ***"

 

 

 

I morgen er det 4 ukers jubileum for ordrebekreftelsen, og mytrendyphone har enda ikke engang klart å hoste opp en bekreftet leveringsdato. Så nå sender jeg e-post og kansellerer ordren.

 

ALTSÅ: LIGG UNNA mytrendyphone! Blant det jeg har klart å lese meg til virker det som om de har veldig hyggelige kundeservicemedarbeidere, men når det kommer til å få noe gjort faller det helt ifrahverandre og at de nærmest gambler på å hale ut tiden.

 

 

I rettferdighetens navn: jeg bestilte en nokså spesiell del som neppe kan forventes å være lagervare for noen andre enn en leverandør, og det er mulig at de er bedre å ha med å gjøre når det kommer til storvolumartikler de har på lager- MEN hva hjelper det når man ikke kan stole på nettsiden deres når det kommer til hva de har på lager og ikke? Og når det da i tillegg går fire uker uten at de i det hele tatt klarer å bekrefte en leveringsdato, når den norske importøren klarer å ha delen på døra mi etter fire dager! Da blir det bare for dumt. Når man går fra 1-2 dager med post, via 5-7 dager og hele fire uker senere ikke ser ut til å være en dag nærmere levering går det bare ikke an å la være å bli frustrert.

 

Livet er for kort, og når det kommer til mobiltelefondeler er det vel flere med meg som kan være enig i at tid ikke er helt uvesentlig.

 

Så for å svare på spørsmålet ditt:

 

Nei, i mine øyne er vel mytrendyphone så langt unna en seriøs aktør som man kommer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Heisann

Nei det er ikkje så lenge sidan. Var faktisk på posten i dag og henta denne pakken. Min første og siste bestilling frå denne liksom billege butikken.

Bestiller eindel på nettet og fekk faktisk ikkje med meg denne beskjeden i raudt som du seier. Kan vel anta at årsaken til at eg ikkje fekk det med meg er at butikken utgjer seg for å være norsk og då antok eg vel at alt var som normalt ved norske nettbutikker, nemlig at det men betaler hos butikken er det totalsummen blir. Handler eg hos andre utanlandske butikkar veit eg at eg kan forvente tollgeby på bestillinga.

 

Ser i etterkant at det er mange andre som advarer mot MTP sin moms/tollpraksis på butikkguiden her.

 

Ein kommentar eg gløymte å legge til på min første post er svar til trådstarter om MTP er ein seriøs butikk.

Etter mi meining eit soleklart NEI.

Dei priser sine varer med danske priser utan danskmoms, oppgitt i norske kroner for å komme gunstig ut ifht dei seriøse norske nettbutikkane som oppgjev prisen som den er

 

MTP er ingen norsk nettbutikk

 

Rune :-(

 

De priser ikke ned varer. Det er den norske krona som er svakere enn den danske. Uansett så står det at mtp.no er en norsk versjon av mtp.dk i informasjonstaben. Mtp.no har norsk kundeservice, norsk språkversjon av nettsiden og norsk lokale her i Norge, men hovedlagret ligger i Danmark.

 

Uansett så er det DIN oppgave å vite hvor du handler, selv om det står på norsk.

 

Komplett.no har også svensk og dansk kundeservice :;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Fant produkter der som ikke var mulig å finne noen annen plass. (Front og bakdeksel til Vivaz)

 

Det skulle komme i to bestillinger. Fikk den ene delen etter 2 uker som var helt greit men enda ikke fått siste delen som snart har tatt 1 mnd. Ringte og fikk tak i de og der ble jeg fortalt at det var normalt at det kunne ta 2 mnd om deres leverandør var treig. Så har du dårlig tid så hold deg unna.

 

Og bare for å nevne det så er det lurt å holde seg unna Pixmania også. Mye styr om man må returnere varer og tregt kundeservice

Lenke til kommentar

Fant produkter der som ikke var mulig å finne noen annen plass. (Front og bakdeksel til Vivaz)

 

Det skulle komme i to bestillinger. Fikk den ene delen etter 2 uker som var helt greit men enda ikke fått siste delen som snart har tatt 1 mnd. Ringte og fikk tak i de og der ble jeg fortalt at det var normalt at det kunne ta 2 mnd om deres leverandør var treig. Så har du dårlig tid så hold deg unna.

 

Og bare for å nevne det så er det lurt å holde seg unna Pixmania også. Mye styr om man må returnere varer og tregt kundeservice

Du nevner problemer med Pixmania. Vi fikk et produkt som ikke virket helt som det skulle, fra vi begynte returprosessen til vi hadde ny vare tok det en drøy uke, synes ikke det er noe å klage over. Så de har nok forbedret seg de siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...