knegg Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Hei Tenke å få meire fres i bilen min, bilen er ein opel vectra 89 modell (med automat) "cool" men eg har lyst å sette i ei basskasse baki. Eg vil då trenge nytt alt, cd spelar, forserkar og basskasse. Musikk som blir spela er ac/dc Iron maiden Satyricon altso rock & metall kan legge budsjette på 3000,- til max 4000,- Om eg ikkje tar feil var det noko slekt ein kamerat kjøpte sitt for og han er fornøgde. Takker for svar.
KingDingLing Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Hei Tenke å få meire fres i bilen min, bilen er ein opel vectra 89 modell (med automat) "cool" men eg har lyst å sette i ei basskasse baki. Eg vil då trenge nytt alt, cd spelar, forserkar og basskasse. Musikk som blir spela er ac/dc Iron maiden Satyricon altso rock & metall kan legge budsjette på 3000,- til max 4000,- Om eg ikkje tar feil var det noko slekt ein kamerat kjøpte sitt for og han er fornøgde. Takker for svar. Hei. Original-høyttalerene i Vectra'en er vel under pari, om man kan si det mildt. Så det jeg ville anbefalt deg å gjøre i samme slengen ville nok ha vært å oppgradere frontsettet i bilen. Du får så mye igjen for den innsatsen at det er utilgivelig å forbigå det steget. I mine øyne trenger du: -Kabler (Signal og strøm) -Subkasse med element -Frontsett -Forsterker som kan drive frontsettet og sub'en. På Finn.no er det masse ting til salgs, så om du ikke er besatt på å kjøpe nytt kan du kjøpe mye bra for en OK penge, som samtidig ikke nødvendigvis er dårlig behandlet. Ellers kan du ta kontakt med Lars på Engen Audio og høre hva han har til deg. Bare nevn budsjettet ditt så kommer han mest sannsynlig opp til deg med et tilbud som ka leve med. Dette kunne vært en god start. Kanskje du kan prute litt? Bare et eksempel jeg fant ved å søke på "komplett" på finn.no/torget. Lykke til. Har du flere spørsmål, så spør!
knegg Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Skrevet 8. juni 2009 (endret) når du seier frontsettet meinar du dei høgtalarane som er i dørene og dei små runde med frontruta. Det kunna sikkert gjort seg det og. Men faktisk so er lyden ganske bra som den er no og. det kjeme frå storebroren min som er bilnerd rett å slett. Eg er meire datanerden i familien. :!: Endret 8. juni 2009 av knegg
KingDingLing Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 når du seier frontsettet meinar du dei høgtalarane som er i dørene og dei små runde med frontruta. Det kunna sikkert gjort seg det og. Men faktisk so er lyden ganske bra som den er no og. det kjeme frå storebroren min som er bilnerd rett å slett. Eg er meire datanerden i familien. :!: Ja, frontsettet, eller komponentsettet som det kalles består av flere komponenter. Derav i mange tilfeller en høyttaler for mid-bass og en diskant for... ja... du gjetta det... diskant. Dersom det er byttet høyttalere i bilen så kan jeg jo tro deg når du sier at det låter ganske bra, men om det er originale høyttalere så har du ikke hørt "ganske bra" vil jeg våge og påstå. Søk på finn.no eller registrer deg på et forum eller kontakt Lars Engen. Jeg anbefaler han for at jeg gikk til han med et LAVT budsjett og han solgte meg varer til 45% rabatt for å klare å matche budsjettet mitt. Jeg fikk bakoversveis.
Flimzes Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Det er faktisk flere moderne biler som leveres med helt greie høytalere og ganske dårlige forsterkere/cd-spillere. Annlegget i passaten fikk helt nytt liv med en dyrere kenwoodfront (gikk fra en jvc fra 1995). Bilen er en VW Passat 2001. Trykker rimelig greit det, diskanten kan bli litt slitsom i lengden på høyt volum, men det er altså ikke forferdelig. HAr samme erfaringer med en Rover 200 2005, og en Ford Mondeo 2005 modell.
KingDingLing Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Trådstarter har en '89 Vectra. Jeg vet av erfaring at høyttalerene i denne modellen er ubrukelige til å komplementere mye bass. EOD.
knegg Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Skrevet 10. juni 2009 greit, ditta vart litt mødelegt. men ska no finnu ut kva eg skal gjere før eller seinara angåandes lyd i bil
knegg Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Skrevet 10. juni 2009 Her er altso pakken han kjøpte seg, kompisen min altso. LINK <- go ahead and click it
KingDingLing Skrevet 12. juni 2009 Skrevet 12. juni 2009 Her er altso pakken han kjøpte seg, kompisen min altso. LINK <- go ahead and click it Flott basspakke fra MTX Audio med 12 basselemet i kasse samt monoblokk spesiellt bygget for denne kassen. Yeah.... "Spesiellt bygget for denne kassen".....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå