Gå til innhold

[LØST] Hjelp med mySQL kollonner


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger bittelitt hjelp med min mySQL database.

 

Det er slik at jeg har en tabell som heter members og inni den har jeg mangen kollonner lagret, det som er problemet er at det er så mangen indekser at de går helt ut til siden om dere skjønner. Så visst f.eks jeg vil sette en indeks som heter alder med verdi 100 så er det ikke nok plass og den blir bare satt til 1.

 

Screenshot:

2zrffpt.png

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg får gjort slik at det blir stor nok plass til at jeg kan ha f.eks alderen til 100?

Endret av Sjuriss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva du mener her med indekser? Tenker du på en kollonne med tall som inneholder enn eller annen id? og du får ikke flere enn 100 så har du nok satt størrelsen på kollonnen til 2. Det hadde vært enklere å si noe fornuftig hvis du ikke skjulte all datan i tabellen din.

 

En index i database verden har ikke noe med lengden på dataen som blir lagret, men heller hvordan den blir funnet etter at den er sattinn. Du kan lese mer om indexer her : http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/mysql-indexes.html

Lenke til kommentar
Litt usikker på hva du mener her med indekser? Tenker du på en kollonne med tall som inneholder enn eller annen id? og du får ikke flere enn 100 så har du nok satt størrelsen på kollonnen til 2. Det hadde vært enklere å si noe fornuftig hvis du ikke skjulte all datan i tabellen din.

 

En index i database verden har ikke noe med lengden på dataen som blir lagret, men heller hvordan den blir funnet etter at den er sattinn. Du kan lese mer om indexer her : http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/mysql-indexes.html

 

Takk for svar, var kolonner jeg mente.Men hvor er det jeg setter størrelsen på kollonnen?

 

blir den faktisk satt til 1 eller vises den som 1?

hva er id feltet deklarert som?

 

Den blir satt som 1 og vises som 1.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det gjøres i phpmyadmin ( jeg bruker navicat eller consol).

Men du kan gjøre det ved å bruke denne sql settningen :

 

Alter table [tablename] modify [columname] INT(10) ;

 

det er 10 tallet i INT(10) som sier hvor stort det kan være. Å dette betyr ikke at det kan gå opp til 1.2.3.4.5.6.7.9.10, men heller 999999999 ( ikke helt, men du skjønner hva jeg mener?).

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan det gjøres i phpmyadmin ( jeg bruker navicat eller consol).

Men du kan gjøre det ved å bruke denne sql settningen :

 

Alter table [tablename] modify [columname] INT(10) ;

 

det er 10 tallet i INT(10) som sier hvor stort det kan være. Å dette betyr ikke at det kan gå opp til 1.2.3.4.5.6.7.9.10, men heller 999999999 ( ikke helt, men du skjønner hva jeg mener?).

 

Det virka:) Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...