Gå til innhold

Counter Strike Problem Local ip til public ip?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg starter Dedicated server så starter den med den lokale ipadressen som er 10.0.0.5

Men da kan bare jeg connecte og andre på lan, men jeg vil ha det til at den skal være public, sånn at alle kan koble til. Noen som har noe peiling? har åpnet porter på routeren.

Er det noen som har klart å lage en cs 1.6 server før? great vist noen kunne skrevet en mini guide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må åpne NAT (se portforward), og sikre at du ikke har noe brannmur på pc-en. Du kan ikke connecte innenfor din IP som public, hvis du forstår.. Du kan ikke prøve å bruke din public IP, når du er "bak" IP'en.. så du må få noen andre fra "utsiden" til å teste for deg.

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

I konsollen:

sv_lan 0

Skrevet
Du må åpne NAT (se portforward), og sikre at du ikke har noe brannmur på pc-en. Du kan ikke connecte innenfor din IP som public, hvis du forstår.. Du kan ikke prøve å bruke din public IP, når du er "bak" IP'en.. så du må få noen andre fra "utsiden" til å teste for deg.

Så uansett om det står 10.0.0.5:27015 på "ip address" på Dedicated server så skal jeg gi

"min_ip:27015" til andre folk uten for mitt nettverk? hvis jeg har forstått det riktig?

Skrevet

nei, hvis 10.0.0.5:27015 kommer opp når du går inn på http://www.whatismyip.com/ så er det den du skal gi til friends, men du må huske å sette sv_lan 0 skriv det i console. kan hende du må sette rcon før (rcon sv_lan 0) og da skal det funke ;)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...