Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sannsynlig å komme opp i muntlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I læreplanen til Biologi 2 og Kjemi 2 står det faktisk:

"Elevene kan trekkes ut til skriftlig eksamen eller muntlig-praktisk eksamen. Skriftlig eksamen blir utarbeidet og sensurert sentralt. Muntlig-praktisk eksamen blir utarbeidet og sensurert lokalt."

Litt avhengig hvordan man tolker setningen, skal man ikke kunne komme opp i både skriftlig og muntlig i de fagene.

Lenke til kommentar
I læreplanen til Biologi 2 og Kjemi 2 står det faktisk:

"Elevene kan trekkes ut til skriftlig eksamen eller muntlig-praktisk eksamen. Skriftlig eksamen blir utarbeidet og sensurert sentralt. Muntlig-praktisk eksamen blir utarbeidet og sensurert lokalt."

Litt avhengig hvordan man tolker setningen, skal man ikke kunne komme opp i både skriftlig og muntlig i de fagene.

 

Jeg håper at det er du som har rett her :ermm:

Samtidig husker jeg å ha lest at alle skal opp i et muntlig fag. Håper på flaks.. (og dårlig økonomi på skolen. Det er jo svindyrt å arrangere muntlig eksamen).

Lenke til kommentar

Skriftlig eksamen påvirker hvilke fag du kan komme opp i i muntlig. De fleste realfag, ihvertfall matte, kjemi og biologi er slik at du kan komme opp i enten skriftlig eller muntlig. Har du kommet opp i skriftlig i kjemi og biologi skal du ikke opp i muntlig med andre ord. I hvert fall det lærerne har fortalt her, og også det som står i læreplanene.

Men uansett skal du opp i et fag i muntlig på VG3. :)

Lenke til kommentar
Skriftlig eksamen påvirker hvilke fag du kan komme opp i i muntlig. De fleste realfag, ihvertfall matte, kjemi og biologi er slik at du kan komme opp i enten skriftlig eller muntlig. Har du kommet opp i skriftlig i kjemi og biologi skal du ikke opp i muntlig med andre ord. I hvert fall det lærerne har fortalt her, og også det som står i læreplanene.

Men uansett skal du opp i et fag i muntlig på VG3. :)

 

Saken er den at jeg tar bare biologi 2 og kjemi 2 i år. Har tatt det som halvårskurs på en videregående skole. Så jeg leser at man kan ikke komme opp muntlig når man har kommet opp skriftlig, samtidig skal alle i tredje klasse opp i ett muntlig fag, samtidig sier folk at hva man kom opp i skriftlig har ingenting med muntlig å gjøre, og man kan komme opp i begge deler.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...