Gå til innhold

Hvordan monteres heatpipe kjølere til CPUn


John Kr

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå lest gjennom monteringsanvisningen til en haug av nye CPU kjølere, gjengangeren er at det ikke nevnes med et ord om hvilken vei kjøleren skal monteres, tenker da i første omgang på å få mest mulig effektivitet ut av heatpipe funksjonen. Jeg har i dag et ASUS (P5K Deluxe) hovedkort med heatpips, her står hovedkortet på hode i et Lian Li kabinett. Fungerer da heatpipe funksjonen, dette er det ingen som har våget å svare meg på.

 

Slik føler jeg kanskje det same skjer med heatpipe til CPUn.

 

Spørsmål;

- Må hovedkortet alltid ligge vannrett slik at vesken i heatpipe alltid er nærmest CPUn?

- Dersom hovedkortet kan opereres vannrett, skal da heatpiperørene være montert vannrett, loddrett eller kan de stå på hode?

 

Kanskje vanskelige spørsmål å svare på, men kanskje dette har ingen betydning.

 

Meninger om dette......

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heatpipes transporterer varme uavhengig av retning. Vannrett, loddrett. Spiller nok liten rolle. Viftene derimot spiller stor rolle. Man setter vanligvis kjøleren så man blåser luft ned mot HK eller bakover mot den bakre viften. Varmen går den veien viftene sier den skal gå...

Lenke til kommentar

Det tyder jo på at heatpipe kjøleren fungerer da alle fire kjernene på CPUn holder vell 30 grader og 38 grader load. Vifta 120mm blåser rett ned mot hovedkortet, mot det 3 kjølerne der somer igjen knyttet sammen med heatpipe.

 

Ble fornøyd med denne kjøleren, spesielt på innfestning og nesten 20 grader ned i temp.

 

Bra CoolMaster... :-)

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...