Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikoner byttes helt av seg selv!


Anbefalte innlegg

Plutselig har ikonene til programmene mine gått amok. Jeg så at MS Word hadde plutselig fått kalkulator-ikon og et par andre programmet arvet plutselig ikoner fra andre programmer, slik som Notepad fikk søppelkasse-ikonet. Helt sykt.

 

Etter omstart blir alt som normalt igjen, men etter litt bruk begynner ikonene og endre seg. Dersom jeg ignorerer problemet og fortsetter å bruke maskinen, plutselig kan de endre seg tilbake til normalt igjen uten omstart. Ellers er maskinen helt stabil og alt fungerer som det skal...bortsett fra dette problemet.

 

Det rare er at jeg har 2 harddisker med WinXP x32 SP3 PRO på hver. Og kun den ene er rammet, men begge er forholdsvis ganske like installert og kobles til samme maskin selvsagt når jeg bytter om i ny og ned.

 

Jeg har et image av partisjonen liggende der alt fungerer, så det blir ikke mye jobb å tilbakesette systemet på den ene disken, men jeg er veldig nysgjerrig på hva det kan være. Har også gjennomført AVG virus scan og ingen virus eller spyware var funnet. Jeg har også god kontroll over hva som starter opp og ikke.

 

Kan det være feil på den andre HD-en eller et eller annet som er korrupt? Noen ideer eller noe jeg kan prøve å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du bare prøvd AVG scan?Den finner ikke alt,prøv en scan med Malwarebytes Anti-Malware 1.37,og se om den finner noe,hvis ikke du har gjort det alt

 

Har prøvd både AVG og Malwarebytes' Anti-Malware med siste oppdateringer. Ingen ting ble funnet. Men så har jeg kun lagt inn noen få og trygge programmer der, så jeg er ganske sikker på at det ikke er virus e.l, om ikke det er noen som har laget noe grums som ennå ikke har kommet inn i antivirus-databasene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...