mr x Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 dette med overklokking gutter,det har jeg lite eller ingen erfaring med. har prøvd og overklokke fsb til ca 180 mhz,fikk 2060mhz på cpu som mest,men da klikka pc.går sikker og sette opp volten på cpu,så den blir mere stabil. har bare 260mhz rambrikke,men overklokka den til 333mhz.det gikk bra men dette med cpu multiplier.hvordan justere man den.?er det bare noen hk og det går ann og justerer dette på eller? har et msi hk 746 f ultra(sikker ikke den beste for overklokking) cpu xp 2500(barton)har brukbar kjøling(tror jeg)volcano 7+ (40-42grader) hører noen har overklokka den lett til 2800..ja til og med 3000 noen som har noe bra råd og gi meg.. takker for alle svar jeg får..
Suppelars2k Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 for 2800+ trenger du bare å sette Multiplyeren til 12.5 og kjøre standard FSB, men litt FSB klokking er heller ikke forakte :wink: ... De ram-brikkene klarer neppe høyere enn 333 FB uansett...
mr x Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Skrevet 6. mai 2003 for 2800+ trenger du bare å sette Multiplyeren til 12.5 og kjøre standard FSB, men litt FSB klokking er heller ikke forakte :wink: ... De ram-brikkene klarer neppe høyere enn 333 FB uansett... takk for svar..men hvordan justere multiplayeren..??? er det i bios men gjør det,tror ikke men kan gjøre dette på alle hovedkort. så hvordan låser man opp .. er det avanserte inngrep,eller mye erfaring som skal til..?
Suppelars2k Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Ahhh, det tenkte jeg ikke på... vet ikke hvordan det er med det hovedkortet, men uansett hender det att nyeste BIOS hjelper med det problemet...
mr x Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 oki...må man ha et a-bits hk eller asus for og stille på multiplier i bios.? a-bits nf7-s v2.0 er vel et bra valg,men jeg har akkurat kjøpt et msi hk og det angrer jeg på nå. eller er cpu låst ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå