Bjonski Skrevet 30. mai 2009 Skrevet 30. mai 2009 (endret) Jeg har fått meg en ny bærbar med følgende specs: ATI Mobility Radeon HD 3470 256mb Intel Pentium dual-core 2.0Ghz (aka Core2Duo) 3gb ram Pcen drar alt av spill laget med source/Half-life2 engine, trackmania, euro truck simulator og lignende. Den klarer også Lord of the rings online og Call of duty 4, dog siste nevnte er en liten tungvekter som krever sitt. Problemet mitt er at jeg har god/akseptabel FPS(fra 30 til 50), men Lord of the rings online hakker fremdeles. Trodde dette kunne være internett relatert, men tilkoblingen var bra med rundt 60-70 ping. Driveren til skjermkortet er 8.477 fra Toshiba, ATI er umulige å få noen offisielle drivere fra så jeg må ta til takke med hva Toshiba kan levere. Men så over til spørsmålet: Hvordan/hvorfor hakker det i spillet selvom både ping og fps er god? Å sette ned grafikken hjelper heller ikke, selv på Very Low hakker det fremdeles noe jeg finner utrolig rart da jeg spilte lotro på en mye dårligere pc med Intel GMA 950. Edit: Gpu Z viser at skjermkortet kjører med følgende spec under "sensors" taben: GPU Core Clock: 337.0 Mhz GPU Memory Clock: 247.0 Mhz Men det oppgis følgende specs under "Graphic card" taben: GPU Clock: 680 Mhz Memory: 500 Mhz Default clock: 680 Mhz Memory: 500 Mhz Hva er korrekt? er det mulig at kortet er underklokket? (men det skal jo fortsatt ikke ha noen betydning for hakkingen siden fps er bra nok) Endret 30. mai 2009 av Bjohansen
krokeen Skrevet 30. mai 2009 Skrevet 30. mai 2009 Lagger det hele tiden , eller etter en stund når du har vert innpå spillet?
Bjonski Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Skrevet 30. mai 2009 (endret) Det hakker hele tiden. FPS ligger mellom 40 og 50 akkurat nå, men personen jeg styrer hakker framover mens jeg går. Når jeg står i ro er alt helt fint. Edit: jeg kan også være i combat uten at det hakker. Det virker som at det bare hakker mens jeg går. Jeg har skrudd ned synsrekkevidde til very low, men det hjalp ikke. Speedfan måler 56 grader på begge kjernene mens jeg spiller. Men Intel sine spesifikasjoner opplyser om at thermal temperature er 100 grader, så skulle ikke være noe fare for overoppheting såvidt jeg vet. Hakkingen blir bare værre og værre jo lengre jeg er ingame. Endret 30. mai 2009 av Bjohansen
pxK Skrevet 30. mai 2009 Skrevet 30. mai 2009 Av egen erfaring, all tough med ati kort. Har du V-sync på?
Bjonski Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Skrevet 30. mai 2009 (endret) V-sync er slått av. Et søk på google etter "lotro stuttering" eller "lotro lag" viser at motoren til Lotro er veldig buggete og har problemer med hakking. Selv på min stasjonære pc med 8800GT 512mb, AMD X2 6000+ 3Ghz, 4gb ram så opplevde jeg litt hakking, men ikke i nærheten av hva jeg opplever på den bærbare. Edit: Problemet ser ut til å være løst! http://vnboards.ign.com/lotr_online_genera...2/101797833/p1/ Å sette engine speed ned til f.eks medium i stedet for very high hjalp! FPS er mer stabil og stuttering er helt vekk. Endret 30. mai 2009 av Bjohansen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå