torgei3 Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 Jeg sliter litt i et større regneark. Kan noen fortelle hvordan jeg kan kopiere disse cellene ved å dra de nedover i arket, eller en annen enkel måte. =+IF(Romskjema!C$24>0;Romskjema!B$24;"") =+IF(Romskjema!D$24>0;Romskjema!B$24;"") =+IF(Romskjema!E$24>0;Romskjema!B$24;"") =+IF(Romskjema!F$24>0;Romskjema!B$24;"") Som det fremgår så er det bokstaven (A B C D E F....) foran dollartegnet som skal endres. Kan en makro løse dette?
Harald Staff Skrevet 30. mai 2009 Skrevet 30. mai 2009 Dette er et nokså enkelt nyttig trick, men det krever stor nøyaktighet. Sett Excel'en din i R1C1-notasjon (du sier ikke hvilken versjon du bruker, så jeg kan ikke guide deg her). i A1, som nå heter R1C1, skriv IF(Romskjema!R24C3 i en celle. Trekk nedover; 3 blir til 4-5-6-... i B1, som nå heter R1C2, skriv >0;Romskjema!R24C3 trekk nedover. i C1 skriv =RC[-2]&RC[-1]&";"""")" trekk nedover. Kopier C-cellene. Paste Special - Values (du sier ikke hvilken versjon du bruker, så jeg kan ikke guide deg her heller). Nå er formlene erstattet med verdier. Search-replace IF( med =IF( sett Excel tilbake i A1-notasjon. HTH. Beste hilsen Harald
torgei3 Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Skrevet 30. mai 2009 Dette er et nokså enkelt nyttig trick, men det krever stor nøyaktighet. Sett Excel'en din i R1C1-notasjon (du sier ikke hvilken versjon du bruker, så jeg kan ikke guide deg her). i A1, som nå heter R1C1, skriv IF(Romskjema!R24C3 i en celle. Trekk nedover; 3 blir til 4-5-6-... i B1, som nå heter R1C2, skriv >0;Romskjema!R24C3 trekk nedover. i C1 skriv =RC[-2]&RC[-1]&";"""")" trekk nedover. Kopier C-cellene. Paste Special - Values (du sier ikke hvilken versjon du bruker, så jeg kan ikke guide deg her heller). Nå er formlene erstattet med verdier. Search-replace IF( med =IF( sett Excel tilbake i A1-notasjon. HTH. Beste hilsen Harald Takker så mye. Jeg har Excel 2002, men skal oppgradere til 2007 snart. Skal se på dette og prøve å følge din veiledning.
Harald Staff Skrevet 30. mai 2009 Skrevet 30. mai 2009 Den er grei, da finner du R1C1 i Tools - Options-menyen (husker ikke hvilken fane, har ikke 2002 på en denne). Paste values er i Edit - Paste Special -menyen. God pinsehelg ønskes alle fra Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå