Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i kjemi som privatist


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går i andreklasse på videregående skole og har realfag som programområde. Jeg har klart alle fagene (R-matte, fysikk og IT) ganske bra og ligger på 5'er i fagene jeg akkurat nevnte. Dessverre har jeg også valgt KJEMI og det ødelegger rekken av karakterer. Jeg får 2'er i KJEMI. På grunn av dette har jeg tenkt tanken om å ta "andreklasse kjemi" som privatist og har derfor noen spørsmål angående dette:

 

1. Jeg får 2'er som standpunkt. Hvis jeg får 5'er som privatist strykes da 2'eren og erstattes med 5'eren?

2. Foregår privatisteksamen i kjemi muntlig eller skriftelig?

3. Når er den nærmeste datoen for å ta eksamen i kjemi som privatist?

 

Takk på forhånd :)

Endret av WilsonWilson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har tatt 2 og 3KJ som privatist ved Bjørknes i vår, og har nettopp hatt begge eksamenene. I dag faktisk.

 

2'eren din strykes, og erstattes med den karakteren du får på privatisteksamen, som er muntlig i 2KJ og skriftlig 5-timers i 3KJ. Nærmeste dato er vel i november/desember en gang, frist for oppmelding er 15. - 20. september :)

Lenke til kommentar

tar du eksamen før du går ut av tredjeklasse får du karakteren på primærvitnemålet ditt (og ja, den erstatter 2ern din, så fremt du ikke får 1). Tok selv matte R1 og T1 som privatist (T1 i 2. klasse og R1 til julen 3. klasse). Forbedret T1 fra 5 til 6 og R1 fra 4 til 6. Dekommer godt med

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har tatt 2 og 3KJ som privatist ved Bjørknes i vår, og har nettopp hatt begge eksamenene. I dag faktisk.

 

2'eren din strykes, og erstattes med den karakteren du får på privatisteksamen, som er muntlig i 2KJ og skriftlig 5-timers i 3KJ. Nærmeste dato er vel i november/desember en gang, frist for oppmelding er 15. - 20. september :)

 

Hvis eksamen som privatist i 2KJ er muntlig regner jeg med at du må utføre minst et forsøk? Hvordan skal jeg da få gjort dette når jeg ikke har tilgang til lab og det nødvendige utstyret som trengs? Er du helt sikker på at eksamen foregår muntlig?

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har tatt 2 og 3KJ som privatist ved Bjørknes i vår, og har nettopp hatt begge eksamenene. I dag faktisk.

 

2'eren din strykes, og erstattes med den karakteren du får på privatisteksamen, som er muntlig i 2KJ og skriftlig 5-timers i 3KJ. Nærmeste dato er vel i november/desember en gang, frist for oppmelding er 15. - 20. september :)

 

Hvis eksamen som privatist i 2KJ er muntlig regner jeg med at du må utføre minst et forsøk? Hvordan skal jeg da få gjort dette når jeg ikke har tilgang til lab og det nødvendige utstyret som trengs? Er du helt sikker på at eksamen foregår muntlig?

 

Jeg har tatt faget ved Bjørknes, og der har de et 6-timers labkurs i 2KJ som alle må igjennom. Privatskoler tilbyr labkurs til privatister som tar faget helt på egenhånd, det koster bare litt ekstra, slik at ingen skal stille uten lab til eksamen i og med at lab er veldig viktig i kjemi.

 

Jeg er helt 100% sikker på at 2KJ er muntlig eksamen, det er et muntlig fag og jeg hadde den selv i forrige uke. Den var muntlig gitt ;)

Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg få gjort forsøkene med lærer tilstede når jeg ikke går i noen kjemiklasse neste år?

 

Som sagt, så selger privatskoler labkurs til privatister som ikke går på skolen også. Det koster litt, men det er verdt å få med seg.

Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg få gjort forsøkene med lærer tilstede når jeg ikke går i noen kjemiklasse neste år?

 

Som sagt, så selger privatskoler labkurs til privatister som ikke går på skolen også. Det koster litt, men det er verdt å få med seg.

 

Vet du hvor jeg kan få informasjon om slike skoler? Og eventuelt hvor mye det koster?

Lenke til kommentar
Vet du hvor jeg kan få informasjon om slike skoler? Og eventuelt hvor mye det koster?

 

Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men på Bjørknes der jeg går koster et labkurs i 2KJ 900 kr for elever ved skolen, og ca det dobbelte for de som ikke går på skolen. 3KJ er dyrere, 2000 for elever ved skolen og 4000 for de som ikke er elever fordi det er lab to ganger og den er ganske omfattende. Gå inn på bjørknes.no, Sonans har sikkert noe av det samme :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...