Bunchie Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Hei! Ettersom at kontaktpunktene til skjermen på en Nokia 5140i jeg låner fra en bekjent har løsnet fra kretskortet, ser jeg nå etter en mobil som kan være en billig erstatter for denne. Det jeg ser etter, er en mobil med et kamera, minnekort, blåtann, FM-radio, med mulighet til veldig lett mobilsurfing og musikklytting. Mobilen behøver ikke være avansert siden jeg har en HTC Touch HD som arbeidstelefon/underholdningsmaskin. Derfor lurer jeg på om en Nokia 3110 classic ville ha passet meg? Ser at Komplett.no har den til en billig penge... er den verdt dette tross lav oppløsning på skjermen? Jeg er mer interessert i en skjerm som fungerer bra i sollys enn høy oppløsning. Er dette en utgående mobil, eller holder den stand noen år til? Setter pris på alle svar!
Jada-jada Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Hva får man egentlig for drøye 500 lappen? Beløpet er det samme jeg solgte min godt brukte 3 år gamle Sony K800i for denne uken og flere var interiserte. Tror neppe du bør bekymre deg om det er en utgående modell for til denne prisen er den jo et varp spør man meg. Den er jo enkel og har et classic design som aldri blir gammelt og ønsker du en grei mob å ringe, sende sms/mms,høre litt musikk så ser jeg ikke noen bedre kandidat i denne prisklassen... (kjøper en selv)
esoteric Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 3110 er en helt grei enkel telefon, gode taster har den værtfall. Ellers er den ikke så fryktlig lang unna din gamle 5140 i funksjoner. Sette flere selge 3120 til omtrent samme pris i det siste på diverse kampanjer. Her får du værtfall en pixel mere på kamera, samt at den er litt mer kompakt. Men ikke store forskjellen. Ettersom du har en Touch HD, så syntes jeg 3110 er en grei ekstra telefon
Bunchie Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Skrevet 28. mai 2009 Blunderguff: Jeg har titta litt på 3120 nå, jeg vurderer nesten å kjøpe den i stedet... den har jo (på papiret) mye bedre skjerm: Nokia 3120 classic: 16 777 216 farger, 240 x 320 pikseler på 2 tommer Nokia 3110 classic: 262 144 farger, 128 x 160 pikseler på 1,8 tommer ...samtidig er den bedre på de fleste punkter... og ikke så dyr med NetCom Kontant for eksempel (699 kr). Derfor lurte jeg på om jeg kan bruke mitt NetCom SmartTalk-abonnement i denne mobilen?
esoteric Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 Ja den kan du kjøpe og putte SmartTalk simkortet ditt i. Jeg stemmer for 3120
Bunchie Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Skrevet 29. mai 2009 Da er Nokia 3120 med kontantkort til 599 kr kjøpt hos Expert Alnabru! Tusen takk for 3120-anbefalingen, tror jeg blir mer fornøyd med denne enn med 3110! Kontantkortet får dama, og vi kan prate gratis sammen med fri familie! Ser forresten på Amobil sin test av Nokia 3120 Classic at det ikke følger med stereo-headsett. Det fulgte med i denne pakka faktisk! Mangler bare et eget minnekort og kanskje datakabel til den, så har jeg tilnærmet full pakke.
esoteric Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 Ja skjermen på 3120 gir nok en bedre bruker opplevelse enn det 3110 gjør. Og det amobil sin test sier stemmer, er egentlig headsettet HS-40 som skal følge med orginalt fra Nokia, ikke HS-47 som er den med stereo. Gratulerer med telefon
Bunchie Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Skrevet 31. mai 2009 Takk for det Blunderguff! Er ganske fornøyd med telefonen min. Den synkroniserer via bluetooth uproblematisk, så lenge jeg velger at den bare synker en vei - fra PC til mobil. Har lagret en del informasjon om kontakter og kalenderoppføringer som ikke 3120-en støtter, som gjorde at Outlook (og HTC-en) mista privatadressen til en av kontaktene mine for eksempel. Jeg var heldigvis føre var, og laget en Outlook-backup før jeg starta med 3120-synkroniseringa. Bluetooth-headsettet koblet seg opp mot telefonen problemfritt, ganske grei høyttaler på den (The Shadows med Apache låter bra som ringetone!). Den takler fint 8 GB minnekort (brukes i HTC-en), har lagt inn TrafikantenMobil (jeg tar en del kollektivtransport i Oslo), og den fungerer meget godt etter mine behov! Jeg kan nå legge igjen arbeidstelefonen hjemme i flere tilfeller, musikk i farta får jeg av Koss-hodetelefoner med 2,5mm til 3,5mm jack-overgang fra Clas Ohlson.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå