Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i IT2 (REA3015) 4.6-09


Anbefalte innlegg

Poll kunne vært handy å ha med! Jeg vet ikke helt hvordan jeg gå frem med å lage dette, for det er ikke mulig å lage en poll som fungerer med preloader... men ja en kan sette inn faste verdier ...

 

Er det forøvrig noen som har en mal for dokumenteringsdelen vi kommer til å få på eksamen?

Endret av spelly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey, vi sitter en gjeng og prøver å få laget til en poll i flash, men får ikke det til.

 

Er det noen som har laget dette, og eventuelt kan sende .fla fil på mail?

Eller en quiz template, trenger å skjekke ut en del om hvordan vi skal sette det opp!

 

Sharing is caring. :)))

 

 

Om du har AS 3.0 boka, finn du eksempel på s. 74.. Sitte med samme greia sjøl no..

 

Forresten noen som kan forklare meg kort det med comboBox?

 

Side 74 i boka omhandler preloader, ikke noe poll :)))

 

Du kan bruke den, men sette begrensinger ut i fra hva man svarer, altså antall.. Du kan ha f.eks en poll om hvilket parti man vil stemme på.. Så kan du legge inn noen falske verdier som er der fra før, for at det ikke skal bli et så stort avvik.. :) Osv..

 

Hmm sorry men sjønner ikke hvordan man kan bruke preloader eksempelet til å lage en poll om hvilket parti man vil stemme på. Preloaderen blir jo brukt til å vise fremgang når man laster siden eller et element i siden?

 

Mulig jeg tenkte feil, men tenkte man kunne bruke den på samme måte for å få en visuell visning over hvor mange prosent hvert svar hadde.. Men at man setter en sperre på loaderen på så og så mange % ut i fra hvor mange prosent svaret fikk..

Lenke til kommentar

På eksempeloppgaven som er linket i tråden http://udir.no/upload/Eksamen/Videregaende...Eksamen_H08.pdf

 

Ser jeg på oppgave 3.

Hva ville dere skrevet her?

 

Dersom kjøreskolen skulle utvikle ein ny nettapplikasjon i profesjonell samanheng, ville det vere naturleg å etablere ei arbeidsgruppe for oppgåva.

• Gjer greie for korleis ei slik arbeidsgruppe burde vere sett saman, kva for planleggingsdokument som burde utviklast i eit slikt arbeid, og – kort – om kva innhald desse dokumenta burde ha.

Lenke til kommentar

Altså de vil ha behov for en representant for kjøreskolen, programmerer og designer... når det gjelder planleggingsdokument - skisse, redgjøre for fargevalg, filtyper osv ?

 

men jeg skulle gjerne hatt en slags mal for det...

Endret av spelly
Lenke til kommentar
Har ikke peiling på mye av det dere diskuterer her, må nesten bare ta det som kommer. Noen som vet hvor høye kravene er for en stå karakter eller muligens en 3er?

 

Hos oss, på en skole utenfor drammen, trenger vi bare å sette opp brukergrensesnittet (dvs. tabeller, knapper, labeler osv) og legge en klikk-hendelse på knappen for å få 3-er :p

Men jeg håper nesten det skal litt mer på eksamen ;)

 

Men er det noen som kan forklare hva som menes med "utvikling og dokumentasjon av applikasjoner" og et eksempel på dette?

 

-Coop

Endret av cooper_killah
Lenke til kommentar
Har ikke peiling på mye av det dere diskuterer her, må nesten bare ta det som kommer. Noen som vet hvor høye kravene er for en stå karakter eller muligens en 3er?

 

Om du har normale, eller skikkelige navn på instansene dine vil bare det gi deg karakter 2. DVS at du ikke bruker: drittKnapp f.eks.. Ellers får man relativ ok karakter ved å sette opp et brukergrensesnitt, slik at sensor ser en slags prosess. Om du ikke får til programmeringen kan du skrive hva du ville skulle hendt. :)

Lenke til kommentar

for oss som sitter og strever med silverlight og C# vill jeg tenke meg at det er aktuelt med radioknapper og evt. checkboxer, da det er snakk om en slags quiz. Ang. dette vill jeg bare tips om at det ligger fasit på It-Forlaget.no under C# download seksjonen fra eksamen H08. Her er det også en slags qiuz, og jeg regner med at kodebiten for disse er nokså like. Lykke til med eksamen!

Endret av darrin
Lenke til kommentar

Råder folk som ikke har stålkontroll på flash til å droppe radiobuttons når en lager quiZ.

 

uansett

på en slik oppgave, hvor man skal lage dokumentasjon for enkle it løsninger, hvordan ville dere besvart en slik oppgasve?

 

Noen som har en mal/punkter som er viktig å ha med i dokumentet vi skal ha sammen med flash greiene ?

Endret av spelly
Lenke til kommentar
Råder folk som ikke har stålkontroll på flash til å droppe radiobuttons når en lager quiZ.

 

uansett

på en slik oppgave, hvor man skal lage dokumentasjon for enkle it løsninger, hvordan ville dere besvart en slik oppgasve?

 

Noen som har en mal/punkter som er viktig å ha med i dokumentet vi skal ha sammen med flash greiene ?

 

Hvorfor råder du oss til å ikke bruke radiobuttons? Jeg forstår ikke ComboBox! Noe annet får jeg ikke til..

 

Du kan gjennomgå punktene: Design, implementasjon og Testing.. Så bare beskriver du temaet, eller det som skal skje, via disse punktene! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...