Gå til innhold

[Løst]Ustabilt signal fra trådløs ruter(WRT54GL) og problemer med oppkobling med WLAN PCI (WL-138g V2)


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk,

Har nå sittet halve dagen og lett etter løsningner og blitt rimelig lei. Har pløyd gjennom både Google og forum.

 

Utstyret og problem

 

Router: Linksys WRT54GL

Firmware: Flashet til Tomato V1.25

Problem:

Finner nettverk, har bra signal, går ikke å koble til. NetStumbler viser et ganske hakkete signal(i forhold til det normale jevne)

Løsninger? (Dårlig kontakt på antenner, instillinger i firmware, anyone?)

 

WLAN-kort: Asus WL-138g V2

Problem:

Får ikke koblet opp til nettverk(mens routeren fungerte), finner nettverk med godt signal men klarer ikke koble til. Drivere ble installert før kort ble montert.

 

Systemet:

Slipstreamet Windows XP pro med SP3

(Har vært nøye i nLite under slipstreamingen med å ikke fjerne nødvendige komponenter)

 

Jeg:

Har mekket noe på trådløse nett før. Mulighet for at det er her problemet ligger. :thumbup:

 

Trenger og setter stor pris på hjelp fra noen som føler de kan dette. Håper det lar seg løse med oppsettet av ruteren. Si ifra hvis det er noe jeg må beskrive mer utfyllende.

 

Med vennlig hilsen,

Webtroll

Endret av Webtroll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe annet trådløst i huset/nabolaget ? Har du prøvd å bytte kanal ( Landskode ) ?

 

Siden signal styrken er god antar jeg at det ikke er noe som skygger for signalet ( speil etc). Men har erfart at f.eks. garasjedør åpner, trådløst tv signal eller naboen sitt trådløse nett kan lage %((¤&¤ for trådløst nett.

 

Routeren du har er det veldig skjelden tull med.

 

Edit;

- prøv å bytte kanal til 1, 6 eller 11

- sjekke hva du har ellers av trådløst utstyr i nærheten og slå det av/bytt kanal på dette

- Prøv med kryptering deaktivert, av og til kræsjer kryptering i noen Trådløs kort

- Prøv med staitske IP adresser, leste noe om at var problemer med dhcp i noen versjoner av tomato

Endret av drbuggs
Lenke til kommentar

Nabolaget har en del andre nett på kanal 11 og 6, så jeg har satt routeren til å sende på kanal 1. Så vidt jeg vet burde det ikke være noen større kilder for elektromagnetisk støy, med mindre naboen samler på microbølgeovner på andre siden av veggen. Vil tro inteferrens burde være utelukket.

 

Skal hjem snart og prøve å mekke videre, men er ikke helt sikker på hvilken ende jeg skal begynne å dra i.

Prøve å få orden på routeren først, før jeg går løs på wlan-kortet i desktopen.

 

Noen som har en oversikt over instillinger på router som er kjent for å skape problemer?

 

EDIT:

- Har prøvd med kryptering deaktivert

- Skal prøve med statisk IP

 

Fint med flere hoder, tror jeg har tenkt meg blind på dette...

keep it coming... :thumbup:

 

Webtroll.

Endret av Webtroll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...