Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisken forsvinner etter sovemodus m.m.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Specs:

Asus P5Q

Intel Q9300

GeForce 8800GTS

8GB Corsair DDR2

 

i. Jeg har et problem som lyder følgende: Når jeg går tilbake til PC-en etter den har vært i sovemodus eller hva du vil kalle det, så vises ikke den ene harddisken min lengre. Verken i Device Manager eller Disk Management. Harddisken er en Seagate 1,5TB harddisken. Den av typen som er omtalt med mye firmwareproblemer, men før dere setter fingeren på det, vil jeg nevne at denne harddisken ikke har firmwarefeil.

 

Jeg vet ikke helt hva problemet kan være, men kanskje noen her vet?

 

 

ii. Jeg har et RAID-oppsett med en HighPoint hvor jeg har 3x750GB i RAID 0. Plutselig en dag når jeg startet PCen så oppdaget ikke RAIDkontrollerene alle harddiskene som var koblet til. Den fant bare 3 og 4. Jeg prøvde å skifte PCI-port, og da fant den bare 2 og 3. Jeg byttet om på hvilken harddisk som var koblet til hvor, og da viste den noen andre porter. Det var med andre ord helt tilfeldig hva som funket.

 

Er raidkontrolleren ødelagt eller hva mener du?

 

 

Takker på forhånd for hjelp :)

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP eller Vista det er snakk om her? Sleep er en ny funksjon i Vista som kombinerer standby og dvalemodus som finnes i XP.

 

Om det er snakk om sleep, så kan det være fordelaktig å la Windows ikke røre raidkortet når den settes i sleep. Altså at den automatisk skrur av kortet for å spare strøm.

Lenke til kommentar

Det er ingen problemer relatert med sovemodus og raidkontrolleren. Det har seg at raidkontrolleren rett og slett ikke fungerer som den skal lengre. Sovemodusproblemet angår en frittstående harddisk koblet til en sataport på hovedkortet.

 

Jeg kjører Win7 RC1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...