Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke harddisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har ASUS P5Q SE.. jeg finner ikke hardisken. men jeg finner CD rommet. har prøvd alle SATA portene og byttet kabler osv.. prøvde med bios update men finner den fortsatt ikke..

PLZ HELP :>

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er det du ikke finner harddisken i bios eller innstalering ? Hvis du finner den i bios men ikke under innstalering kan det være du trenger drivere under innstalering eller sette kontrolleren i Compatibility Modus.

Hvsi Sata kontroller står i Compatibility Modus og fortsatt ikke finner, kan det være at Disken trenger dippes om til Sata 1 ( 150,b/s) hvis den er Sata 2 disk.

Skrevet

Ja er strøm på alle..

Jeg skjekket om den var på for noen minutter siden. jeg trooor den stod på. men nå finner jeg det ikke..

Skrevet

Under Main, SATA Configuration, Configure as Compatible, Configure SATA as IDE. La stå slik ihvertfall inntil du har fått innstalert drivere. Prøv med bare en disk tilboblet, da får du kontroll på hva som er bootdisk også.

Skrevet (endret)

Da ser ting svart ut for sata kontrolleren på hovedkortet. Siste forsøk, sett en harddisk i sata 5 eller 6 kontroller, hvis ikke det virker sett en i sata 3 eller 4 kontroller ( Noen Hovedkort stjeler sata 1 og 2 når ide enhet tilkoblet/kontroller på).

Vista vil selvfølgelig ikke finne harddisken når ikke bios gjør det.

edit, ja og prøv å koble fra cd spiller en gang, kan gi indikasjon på hva som er galt.

Endret av drbuggs
Skrevet

Prøvde med en og en hardisk i sata 3,4,5 og 6.. ingenting virker .. prøvde uten cd rom også.

jeg slo av IDE controller..

da er det ikke noe jeg kan gjøre bortsett fra og sende det tilbake til hvor jeg bestilte det?

Skrevet

hei

mulig jeg overser det åpenbare her, men... Har du gått inn i administrative verktøy --> datamaskinbehandling --> diskbehandling og sett opp du finner den der? I så fall er det formatering og klar til bruk...

Skrevet

okok :)

har du en annen pc så du kan lage en boot-cd? Da kunne du forsøkt å gjøre sakene i windows?

Skrevet

Du må finne ut hvilket kort du har.

Asus P5Q SE.... er ikke godt nok.

I tillegg til det burde du oppgi bios vesjon. Den vi du kunne lese når PC starter ( under POST).

For å klare å lese , så må du taste Break tasten, slik at bilde fryser.

Noe annet---> er det helt nytt kort eller var det demo kort?

Skrevet

P5Q SE BIOS 1002..

1. Fix HDD boot group and popup menu display is incorrect if connect six SATA HDDs (under AHCI mode) and one PATA HDD.

2. Fix system can't finish installation when APIC mode is disabled in BIOS.

Lastet den ned og oppdaterte bios.. men virker fortsatt ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...