conolo Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Siden jeg har hatt både 2MX og 3MX, så ser jeg det som ganske lett å få 6 i 1MX, og hadde tenkt å melde meg opp i det til høsten. Men nå fikk jeg høre at det faget ikke finnes lenger, og at man må ta eksamen i kunnskapsløftematten i stedet. Det jeg da lurer på er hvilken matte det er? Ettersom jeg har forstått finnes det ingen eksamen i 1T, er det da 2T jeg må ta da som kan erstatte 1MX karakteren? Så også at det er en matte som heter 1P/2P som er enda lettere enn 1T/2T, noen som vet om det er mulig å ta eksamen i den? Det må jo iallefall finnes en måte og få bort 1MX karakteren på, så spørsmålet er vel egentlig om noen vet hvilken matte jeg skal ta eksamen i? Vil ha den letteste for å øke sjangsene mine til å få 6! Har også tenkt til å forbedre engelskkarakteren fra grunnkurs, ettersom jeg fikk 5 i standpunkt og 4 på eksamen (fikk 4 selv om jeg hadde en veldig dårlig dag.) Men vil den nye karakteren jeg får stryke de to gamle karakterene jeg har i engelsk, eller vil jeg bli stående med st.punktkarakteren min som er 5 og den nye eksamenskarakteren? Håper det er noen som har peiling som kan hjelpe meg! Er matten jeg lurer mest på, ettersom jeg tenkte å gå gjennom pensum nå snart slik at jeg slipper å stresse med det i høst i tillegg til universitetsstudier:)
РЦП-88 Skrevet 25. mai 2009 Skrevet 25. mai 2009 Siden jeg har hatt både 2MX og 3MX, så ser jeg det som ganske lett å få 6 i 1MX, og hadde tenkt å melde meg opp i det til høsten. Men nå fikk jeg høre at det faget ikke finnes lenger, og at man må ta eksamen i kunnskapsløftematten i stedet. Det jeg da lurer på er hvilken matte det er? Ettersom jeg har forstått finnes det ingen eksamen i 1T, er det da 2T jeg må ta da som kan erstatte 1MX karakteren? Så også at det er en matte som heter 1P/2P som er enda lettere enn 1T/2T, noen som vet om det er mulig å ta eksamen i den? Det må jo iallefall finnes en måte og få bort 1MX karakteren på, så spørsmålet er vel egentlig om noen vet hvilken matte jeg skal ta eksamen i? Vil ha den letteste for å øke sjangsene mine til å få 6! Har også tenkt til å forbedre engelskkarakteren fra grunnkurs, ettersom jeg fikk 5 i standpunkt og 4 på eksamen (fikk 4 selv om jeg hadde en veldig dårlig dag.) Men vil den nye karakteren jeg får stryke de to gamle karakterene jeg har i engelsk, eller vil jeg bli stående med st.punktkarakteren min som er 5 og den nye eksamenskarakteren? Håper det er noen som har peiling som kan hjelpe meg! Er matten jeg lurer mest på, ettersom jeg tenkte å gå gjennom pensum nå snart slik at jeg slipper å stresse med det i høst i tillegg til universitetsstudier:) Du kan gå til en rådgiver hos en privat videregående skole, så vil de ta en titt på vitnemålet ditt og se hvilke fag som er lettest å forbedre.
.Lagrange. Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Dette er litt off topic, men hvorfor gjør du dette? Har du et spesielt mål for øyet, noe ala psykologi, juss eller medisin? Kanskje nanoteknologi på NTNU? For det har absolutt ingen mening å drive å sikre seg de beste karakterene som bare er mulig; regelrett sløs av tid. (Med mindre du ser at akkurat den og den karakteren har en direkte innvirkning på et snitt som gjør at du ikke kommer inn på drømmestudiet.) Jeg studerer matematikk og fysikk på universitetet nå, en mastergrad. Når jeg så skal søke meg jobb kommer de ALDRI til å se på vitnemålet mitt fra VGS. Det som teller da er hva du har skrevet mastergrad i, ikke om du fikk en dårlig karakter i 1klasse vgs. Faktisk har jeg en rimelig lusen karakter i førsteklassematten på universitetet også - siden jeg fikk meg en valp den høsten - men tror du jeg gidder å rette på den? Nei, for etter 5 års studier er det ikke hva du fikk i et basis-innføringsfag som teller. Det er hva du har satt deg inn i, det er spesialiseringsfagene og ikke minst mastergraden din. Det teller også litt inn hvor fort du blir ferdig med denne graden, bruker du for lang tid kan det gi inntrykk tilsvarende fravær på vgs.
J0ppe Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 Det er faktisk sånn at du kan få fritak fra 1MX og 2MX hvis du har 3MX.
conolo Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Skrevet 6. juni 2009 Dette er litt off topic, men hvorfor gjør du dette? Har du et spesielt mål for øyet, noe ala psykologi, juss eller medisin? Kanskje nanoteknologi på NTNU? For det har absolutt ingen mening å drive å sikre seg de beste karakterene som bare er mulig; regelrett sløs av tid. (Med mindre du ser at akkurat den og den karakteren har en direkte innvirkning på et snitt som gjør at du ikke kommer inn på drømmestudiet.) Jeg studerer matematikk og fysikk på universitetet nå, en mastergrad. Når jeg så skal søke meg jobb kommer de ALDRI til å se på vitnemålet mitt fra VGS. Det som teller da er hva du har skrevet mastergrad i, ikke om du fikk en dårlig karakter i 1klasse vgs. Faktisk har jeg en rimelig lusen karakter i førsteklassematten på universitetet også - siden jeg fikk meg en valp den høsten - men tror du jeg gidder å rette på den? Nei, for etter 5 års studier er det ikke hva du fikk i et basis-innføringsfag som teller. Det er hva du har satt deg inn i, det er spesialiseringsfagene og ikke minst mastergraden din. Det teller også litt inn hvor fort du blir ferdig med denne graden, bruker du for lang tid kan det gi inntrykk tilsvarende fravær på vgs. Grunnen til at jeg vil forbedre karakterer er at jeg vil inn på et studium med en veldig høy poenggrense.
Fadeless Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Dette er litt off topic, men hvorfor gjør du dette? Har du et spesielt mål for øyet, noe ala psykologi, juss eller medisin? Kanskje nanoteknologi på NTNU? For det har absolutt ingen mening å drive å sikre seg de beste karakterene som bare er mulig; regelrett sløs av tid. (Med mindre du ser at akkurat den og den karakteren har en direkte innvirkning på et snitt som gjør at du ikke kommer inn på drømmestudiet.) Jeg studerer matematikk og fysikk på universitetet nå, en mastergrad. Når jeg så skal søke meg jobb kommer de ALDRI til å se på vitnemålet mitt fra VGS. Det som teller da er hva du har skrevet mastergrad i, ikke om du fikk en dårlig karakter i 1klasse vgs. Faktisk har jeg en rimelig lusen karakter i førsteklassematten på universitetet også - siden jeg fikk meg en valp den høsten - men tror du jeg gidder å rette på den? Nei, for etter 5 års studier er det ikke hva du fikk i et basis-innføringsfag som teller. Det er hva du har satt deg inn i, det er spesialiseringsfagene og ikke minst mastergraden din. Det teller også litt inn hvor fort du blir ferdig med denne graden, bruker du for lang tid kan det gi inntrykk tilsvarende fravær på vgs. Grunnen til at jeg vil forbedre karakterer er at jeg vil inn på et studium med en veldig høy poenggrense. Og det er ?
conolo Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 Dette er litt off topic, men hvorfor gjør du dette? Har du et spesielt mål for øyet, noe ala psykologi, juss eller medisin? Kanskje nanoteknologi på NTNU? For det har absolutt ingen mening å drive å sikre seg de beste karakterene som bare er mulig; regelrett sløs av tid. (Med mindre du ser at akkurat den og den karakteren har en direkte innvirkning på et snitt som gjør at du ikke kommer inn på drømmestudiet.) Jeg studerer matematikk og fysikk på universitetet nå, en mastergrad. Når jeg så skal søke meg jobb kommer de ALDRI til å se på vitnemålet mitt fra VGS. Det som teller da er hva du har skrevet mastergrad i, ikke om du fikk en dårlig karakter i 1klasse vgs. Faktisk har jeg en rimelig lusen karakter i førsteklassematten på universitetet også - siden jeg fikk meg en valp den høsten - men tror du jeg gidder å rette på den? Nei, for etter 5 års studier er det ikke hva du fikk i et basis-innføringsfag som teller. Det er hva du har satt deg inn i, det er spesialiseringsfagene og ikke minst mastergraden din. Det teller også litt inn hvor fort du blir ferdig med denne graden, bruker du for lang tid kan det gi inntrykk tilsvarende fravær på vgs. Grunnen til at jeg vil forbedre karakterer er at jeg vil inn på et studium med en veldig høy poenggrense. Og det er ? Medisin!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå