Gå til innhold

2 stk tastatur/skjerm/mus på en pc?


Anbefalte innlegg

Er lei av å springe ned en etasje for å endre musikk - har nemlig koblet pc'en opp til anlegg en etasje over, men skulle gjerne hatt mulighet til å styre pc fra oven via en liten skjerm /evt tv. Har noen brukt flere mus/tastatur på en pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker daglig flere mus / tastatur tilkoplet en og samme PC, men også flere PC'er koplet til en og samme skjerm.

 

Alt går inn i en "black box" med knapper for å velge input / kilde.

 

I ditt tilfelle ville det kanskje være vanskelig med samme løsning (worst case: du må løpe opp og trykke på knappen for å velge tastaturet i kjelleren, så løpe ned igjen og knotte derfra). Kanskje finnes de i en to-veis utgave, jeg skal spørre teknikerne på jobb.

Lenke til kommentar

Hvis dere har nettverk i mellom maskinene, så finnes det finnes masse programmer du kan administrere den andre pc'en. Da får du opp et lite vindu med skjermen til den maskina du kobler til. Remote administrator er et av de bedre programmene.

Lenke til kommentar

Altfor kompliserte opplegg... Det fungerer helt utmerket med 2 vanlige mus/tastatur på samme PC. Jeg måtte bare prøve nå med en gang, i skrivende stund så fungerer det utmerket. Et av dem er trådløst med PS/2 plugger, det andre (mus + tastatur) er av USB varianten.

 

Jeg hadde opprinnelig USB med tråder, for å få PS/2 til å funke, måtte jeg reboote.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...