Gå til innhold

videoer av egne jaktopplevelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hyggelig at du likte videoene og et godt spørsmål du kommer med. Selv har jeg spist bever et par ganger og det må karateriseres som 'greit'. Beveren jaktes mest for skinnets skyld. Den har utrolig fint skinn og det er bare oteren i Norge som har en tettere pels. Så langt har jeg 4 skinn som jeg håper skal bli en lue/hatt for kalde posteringsnetter.

 

Sindre

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Hyggelig at du likte videoene og et godt spørsmål du kommer med. Selv har jeg spist bever et par ganger og det må karateriseres som 'greit'. Beveren jaktes mest for skinnets skyld. Den har utrolig fint skinn og det er bare oteren i Norge som har en tettere pels. Så langt har jeg 4 skinn som jeg håper skal bli en lue/hatt for kalde posteringsnetter.

 

Sindre

 

har oteren tykkere pels? :p hørt at beveren kan ha over 1000 hår på hver kvadratcentimeter! :p ps, lurte litt på om jeg så en oter når jeg var på jakt i går, den svømte ut på ei øy, var helt sikker på at det var en bever helt til den hoppa opp på land, og gjorde noen skikelige byks inn i krattet.. :S :p det er en del mink her, så lurte på om det var det, men syns den så større ut! :S :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Hei,

 

Ta en titt på Jaktglede. Her legger jeg ut filmsnutter fra våre jaktturer. Så langt har vi lagt ut filmer på reinsdyrjakt, rypejakt og beverjakt.

 

Direkte linker:

Reinsdyrjakt

Beverjakt

Rypejakt

Virkelig fine videoer å se på. Er ikke noe jaktmenneske selv, så unnskyld om jeg spør dumt, men - BEVER-jakt?? Er disse noe gode å spise?

 

jeg skal love deg det er godt, hvorfor tror du ett av kallenavnet til en jentes blomst kalles beaver i amerika :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...