Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk Eksamen 2009


Anbefalte innlegg

Sett deg ned å les gjennom alle kildene nøye, slik at du kan sortere ut de kildene du føler at du ikke har bruk for. Det er alltid lettere å skrive en tekst når man har lest om det på forhånd, og vet hva man snakker om. Det nytter ikke å ha et lass med kilder hvis du ikke vet hva de inneholder eller hva du egentlig snakker om.

 

Kildene bør du egentlig mest bruke til å støtte opp om dine tanker og erfaringer rundt emnet. :)

 

EDIT: Linkene dine funker fint hos meg.

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ops sorry :p

 

 

her har du linkene igjen..... :)

 

http://www.5minuteenglish.com/study_abroad.htm

http://www.transitionsabroad.com/publicati...dy_abroad.shtml

http://www.brandingirononline.info/index.p...view&id=494

http://www.studyabroaddomain.com/study_abroad_benefits.aspx

http://www.workexperienceabroad.com/blog/i...working-abroad/

http://www.diversityabroad.com/study-abroa...rsonal-benefits

 

hadde satt pris på om noen kunne hjelpt meg litt videre.... står litt fast

 

kanskje gitt noen tips til hva mer jeg kan gjøre nå som jeg har funnet endel kilder?

 

takk for all hjelp:P

 

 

Kimjor

 

Du gjorde det samme igjen :!:

Nei denne gangen funker de;) Trust me..... prøvde selv:) vis ikke se vedlegg;)

men trenger man å finne et land eller.... ?

 

Kimjor

Kilder.txt

Endret av kimjor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom også opp i engelsk skriftlig. Har tenkt litt, og har kommet frem til at jeg skal konsentrere meg om New Zealand og maorifolket. Synes disse linkene var til stor hjelp, selv om noen ikke virket.

 

 

Synes forøvrig at oppgaven ikke var så veldig interessant. Hadde sikkert vert bedre om jeg hadde vært på utveksling.

Lenke til kommentar

Takk, har tenkt å velge USA, har dere noen linker eller lignende som dere kunne delt med meg og kanskje de andre som måtte trenge det :)

 

Hadde satt veldig stor pris på det:)

 

Jeg er også mottagelig for tips;)

 

 

 

Kimjor

 

 

Tror ikke mottagelig er skrevet riktig.... but you get the point..... er ikke akkurat norsk eksamen jeg skal opp i heller da :p

Endret av kimjor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
oi, mange som ha kommet opp i engelsk i år da:P

Noen som kan vær så snill å hjelp mæ? æ forstår ikkje oppgaven i det heile tatt :S

Oppgaven er jo ikke gitt, vi må bare forberede oss på best mulig måte. :)

 

... men korsn da? det e det æ ikkje forstår :p hehe

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har valgt for seg England som land?

Lurer på om noen har noen ideer til siste punktet på forbredelses arket: "one or two recent events in the news...that reveal something about the cultural and social values in the country".

Endret av Noseferatu
Lenke til kommentar
oi, mange som ha kommet opp i engelsk i år da:P

Noen som kan vær så snill å hjelp mæ? æ forstår ikkje oppgaven i det heile tatt :S

Oppgaven er jo ikke gitt, vi må bare forberede oss på best mulig måte. :)

 

... men korsn da? det e det æ ikkje forstår :p hehe

 

Gikk dere ikke gjennom det på skolen? Vel, først bør du lese side 6 av 10. der står det ganske mye. Men du kan begynne med å bestemme deg for et land å "studere" eller "jobbe" i, og finne "recent events in the news that took place in the English-peaking country of your choice that reveal something about the cultural and social values in the country. Eks: Presidentvalget som Barack Obama vant.

 

Noen andre enn meg som har valgt for seg England som land?

Lurer på om noen har noen ideer til siste punktet på forbredelses arket: "one or two recent events in the news...that reveal something about the cultural and social values in the country".

 

Haha du kan ta noe med Øvrebø i Chelsea kampen. At han faktisk ble truet på livet bare på grunn av en fotballkamp. Det sier litt om hvor "lettantennelige" de er :p

Lenke til kommentar

Har jeg forstått det rett, så er det eneste vi trenger å finne fakta om

 

* fordeler og ulemper ved å studere, besøke eller jobbe i ETT bestemt engelsktalende land

* fordeler og ulemper ved bruken av det engelske språket

* Nylige hendelser i det bestemte landet

 

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Har jeg forstått det rett, så er det eneste vi trenger å finne fakta om

 

* fordeler og ulemper ved å studere, besøke eller jobbe i ETT bestemt engelsktalende land

* fordeler og ulemper ved bruken av det engelske språket

* Nylige hendelser i det bestemte landet

 

Stemmer dette?

 

Har fortstått det slik jeg og :yes:

Men leser litt på forskjellige linker om å studere i andre land generelt, som kan gi ideer til fordeler og ulemper :)

Lenke til kommentar

Jeg har kommet fram til:

 

Benefits and challenges of visiting and/or working in an English-speaking country.

Benefits:

- You get to know a new culture.

- You get to know a new language.

- You get a new experience.

- You have to speak English at all times. That way you will get really good at it.

 

 

http://www.boardingschoolsusa.com/English/...hallenges-b.asp

 

Challenges:

- Adapting to a different culture.

- English might be a challenging language to learn for someone.

- You have to eat unfamiliar food.

- You might be homesick

- Signals.

- Losing contact with former relations in your old country.

- It is expensive to study abroad.

 

 

Challenges of using and learning English during visits abroad.

 

- If you can’t come up with a word, cause you don’t remember what it is in English, you ca’t ask anyone.

 

Er ikke sikker på hvilket land jeg skal ta ..

Lenke til kommentar
oi, mange som ha kommet opp i engelsk i år da:P

Noen som kan vær så snill å hjelp mæ? æ forstår ikkje oppgaven i det heile tatt :S

Oppgaven er jo ikke gitt, vi må bare forberede oss på best mulig måte. :)

 

... men korsn da? det e det æ ikkje forstår :p hehe

 

Gikk dere ikke gjennom det på skolen? Vel, først bør du lese side 6 av 10. der står det ganske mye. Men du kan begynne med å bestemme deg for et land å "studere" eller "jobbe" i, og finne "recent events in the news that took place in the English-peaking country of your choice that reveal something about the cultural and social values in the country. Eks: Presidentvalget som Barack Obama vant.

 

Noen andre enn meg som har valgt for seg England som land?

Lurer på om noen har noen ideer til siste punktet på forbredelses arket: "one or two recent events in the news...that reveal something about the cultural and social values in the country".

 

Haha du kan ta noe med Øvrebø i Chelsea kampen. At han faktisk ble truet på livet bare på grunn av en fotballkamp. Det sier litt om hvor "lettantennelige" de er :p

 

 

tusn tusn takk :)

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som har valgt for seg England som land?

Lurer på om noen har noen ideer til siste punktet på forbredelses arket: "one or two recent events in the news...that reveal something about the cultural and social values in the country".

 

Jeg har også valgt England ja, og lurer enormt på hva slags nyhet dette kan være... Føler ikke akkurat at det har skjedd så mye der borte i det siste. Nord-Irland er vel ikke "recent" nok, og finanskrisa "revealer" kanskje ikke "something about the cultural and social values in the country" akkurat? Håper noen finner på noe bedre enn meg :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...