Gå til innhold

Kabinetter med front panel audio som fungerer?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et antec 300 kabinett og forsåvidt fornøyd med det. Men funnet en "alvorlig" feil med det: front panel audio fungerer ikke, dvs når jeg kobler inn noe der så lager det en irriterende summelyd. Bakpanelet fungerer utmerket. Har googlet rundt (front audio static), og det virker på meg som om dette en vanlig feil ved flere merker pga dårlig grunning (grounding).

 

Har noen spørsmål om dette:

-Kan det være at jeg har et kabinett med defekt grunning og er det nok å bare skifte ut front panel?

-Finnes det kabinetter som har grunning som fungerer? Gjerne personlige erfaringer (merke, modell).

-Hvordan kan man "grunne" kabler (er det bare å wrappe noe aluminiumsfolie rundt kabelen eller)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har et antec 300 kabinett og forsåvidt fornøyd med det. Men funnet en "alvorlig" feil med det: front panel audio fungerer ikke, dvs når jeg kobler inn noe der så lager det en irriterende summelyd. Bakpanelet fungerer utmerket. Har googlet rundt (front audio static), og det virker på meg som om dette en vanlig feil ved flere merker pga dårlig grunning (grounding).

 

Har noen spørsmål om dette:

-Kan det være at jeg har et kabinett med defekt grunning og er det nok å bare skifte ut front panel?

-Finnes det kabinetter som har grunning som fungerer? Gjerne personlige erfaringer (merke, modell).

-Hvordan kan man "grunne" kabler (er det bare å wrappe noe aluminiumsfolie rundt kabelen eller)?

 

 

det låter mer som software feil.

 

det kan vara 1 av 2 alternativer.

1, kablarna till frontpanel är ikke kopplat till på moderkortet.

2, inställningarna för ljudkortet i pcn står på att använda bakre utgångarna och inte främre.

 

tror ikke det är något med jordningen här.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...