Gå til innhold

Ny TV - dårlig oppløsning


Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått ny TV (full HD) og når jeg kobler PS3`en fra den gamle TV`n til den nye og skal spille får jeg ikke full HD sånn som det skal være. Har hørt det er noe som må "resettes"? Noen som vet noe om dette?

 

- Takk på forhånd!

Endret av Thiraphat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. du må inn på video menyen på ps3 og sjekke at alt er rett satt opp der.. 1080p aktivert osv.

 

2. Nesten ingen spel til ps3 er full-hd. 95% av spillene er 720p, slik er de laget og slik skal det være. Hvilken oppløsning får du når du starter spill ?

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
1. du må inn på video menyen på ps3 og sjekke at alt er rett satt opp der.. 1080p aktivert osv.

 

2. Nesten ingen spel til ps3 er full-hd. 95% av spillene er 720p, slik er de laget og slik skal det være. Hvilken oppløsning får du når du starter spill ?

 

1. Alt er satt opp slik det skal.

 

2. Har bl.a. GTA IV og LBP som på den forrige TV'en alltid startet i 1080p. Det gjør de nå og, men når jeg starter spillet, er oppløsningen dårlig.

 

Det skjedde etter en update på PS3'en; updaten før "2.76".

Endret av Thiraphat
Lenke til kommentar
2. Har bl.a. GTA IV og LBP som på den forrige TV'en alltid startet i 1080p. Det gjør de nå og, men når jeg starter spillet, er oppløsningen dårlig.

 

Hvilken oppløsning sier TV'n at den tar imot da ? De fleste TVr sier ifra hvilket signal de viser eller har en "info" meny med denne informasjonen. Og hva slags kabel bruker du da ?

 

Og hva slags TV hadde du, og hva er den nye?? (HD-Ready/Full-HD/LCD/Plasma/LED)

Endret av Topguy
Lenke til kommentar
2. Har bl.a. GTA IV og LBP som på den forrige TV'en alltid startet i 1080p. Det gjør de nå og, men når jeg starter spillet, er oppløsningen dårlig.

 

Hvilken oppløsning sier TV'n at den tar imot da ? De fleste TVr sier ifra hvilket signal de viser eller har en "info" meny med denne informasjonen. Og hva slags kabel bruker du da ?

 

Og hva slags TV hadde du, og hva er den nye?? (HD-Ready/Full-HD/LCD/Plasma/LED)

når jeg starter ps3`en står det 1080p og når jeg starter et spill står også 1080p men vises i 720.

 

Den forige TV`n var bare HD ready, og den jeg byttet til er full HD. Begge LCD

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor, men jeg må tvinge PS3 til å vise spill som støtter 1080p ved å huke av alt utenom 1080p i settings. Da kjører det i 1080p på min tv.

 

Men uansett så vill du ikke se forskjell på 1080p og 720p med mindre du sitter veldig nære tv`en, og det er veldig få spill som faktisk støtter visning i 1080p.

Lenke til kommentar

For å oppklare:

 

En 1080p tv vil alltid kjøre.. ja du gjettet riktig.. 1080p. Den har ikke noe valg. Dette skjer ved oppskalering, om du vil at denne oppskaleringen skal skje i tven eller i ps3en kan du stille inn ved å gjøre som HappyHerb sier.

 

et spill som Gta4 og LBP vil ALLTID rendres i 720p, spillet har ingen mulighet for å bli rendret i 720p, slik er det bare.

 

Enten oppskalerer tven eller så oppskalerer ps3en, din 1080p tv kan ikke vise 720p bilde, den viser deg alltid et oppskalert bilde.

 

edit: som praystation sier under.. Det er nok ingenting galt, mulig tven din sliter med oppskaleringen? kanskje du skal få ps3en til å gjøre dette istedenfor..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt problemet ditt. Er det slik at du får MYE dårligere bilde enn tidligere TV, eller er det slik at bildet ser likt ut på 720p og 1080p, men at du vil at spillet skal kjøre i 1080p fordi du tror at bildet blir bedre da?

 

Det er som det blir nevnt tidligere her at, selve spillet må være laget for 1080p hvis du ønsker å ha fullt utbytte at det. Prøv f.eks. å last ned demoen av Wipeout HD. Det spillet skal støtter 1080p fullt ut.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt problemet ditt. Er det slik at du får MYE dårligere bilde enn tidligere TV, eller er det slik at bildet ser likt ut på 720p og 1080p, men at du vil at spillet skal kjøre i 1080p fordi du tror at bildet blir bedre da?

 

Det er som det blir nevnt tidligere her at, selve spillet må være laget for 1080p hvis du ønsker å ha fullt utbytte at det. Prøv f.eks. å last ned demoen av Wipeout HD. Det spillet skal støtter 1080p fullt ut.

Ja. MYE dårligere! Spillet oppleves som 576p når jeg spiller ...

på den forige TV`en funket det fint.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt problemet ditt. Er det slik at du får MYE dårligere bilde enn tidligere TV, eller er det slik at bildet ser likt ut på 720p og 1080p, men at du vil at spillet skal kjøre i 1080p fordi du tror at bildet blir bedre da?

 

Det er som det blir nevnt tidligere her at, selve spillet må være laget for 1080p hvis du ønsker å ha fullt utbytte at det. Prøv f.eks. å last ned demoen av Wipeout HD. Det spillet skal støtter 1080p fullt ut.

Ja. MYE dårligere! Spillet oppleves som 576p når jeg spiller ...

på den forige TV`en funket det fint.

 

Du kan alltids prøve å resette instillingene å så sette det opp på nytt.

 

1 - Turn on TV and set input to port being used.

2 - Make sure PS3 is connected via correct cable.

3 - Power on PS3 via power button and HOLD IT for 5 seconds (release after the second beep). It should automatically configure your PS3 to the TV's native resolution for all settings.

 

 

Etter det, så går du inn på video settings, og sørger for at kun 720p og 1080p er krysset på. De andre oppløsningene krysser du vekk slik at PS3 ikke skal benytte seg av dem.

 

Sjekk om dette løser problemet ditt.

Lenke til kommentar
Ja. MYE dårligere! Spillet oppleves som 576p når jeg spiller ...

på den forige TV`en funket det fint.

 

Prøv å hak av 1080p innstillingen, slik at den kjører i 720p.

Er du forresten sikker på at HDMI kabelen din støtter 1080p ? Enkelte billige og eldre versjoner av HDMI 1.3 kabler funker dårlig. Det kan kanskje forklare hvorfor det fungerte på din gamle TV som kun var HD Ready og ikke støttet 1080p.

 

Det finnes 2 typer HDMI-kabler:

Kategory 1 eller Standard Speed HDMI kabel: Støtter opp til 720p/1080i

Kategory 2 eller High Speed HDMI kabel: Støtter opp til 1080p eller høyere

 

Jeg anbefaler deg å få lånt en kabel et sted som tilhører kategori 2. Disse er dyrere så det hadde vært dumt å svi av penger på dyr kabel dersom det ikke er HDMI-kabelen som er problemet.

Endret av praystation
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...