Applebee Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Skal bare være problemer med PC`er ja Har nå innstalert MX vs ATV og Insane, hadde Flightsim X innstalert fra før av. Nå får jeg svart skjerm i oppstarten, og når jeg starter MVA og Insane, men ikke i flightsim.. Har innstalert nyeste Nvidia driver! Asus P5E3 Intel Q6600 @ 2,4ghz Nvidia 9800Gx2 2gb DDR3 ram (OCZ) 500gb Harddisk. (2x250) Intel Q6600 @ 2,4ghz Anyone?
Applebee Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Skrevet 17. mai 2009 (endret) Skal prøve en annen skjeem. Trenger ny skjerm uansett, begynner å bli for liten i forhold til andre sine skjermer. Endret 17. mai 2009 av Applebee
Applebee Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Skrevet 17. mai 2009 Neida! Å bytte skjerm hjalp ingenting. Egentlig ser jeg ikke helt hvorfor skjermen skulle ha vært problemet :/
Applebee Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Skrevet 17. mai 2009 Ikke jeg heller Prøvd å oppdatere drivere? Har prøvd å oppdatere driverne, og da tilbakestillte oppløsningen seg hver gang jeg slo på pc'en. Nå har jeg forresten ikke noe bilde, siden jeg tenkte å reinnstalere windows. Gikk desverre dårlig siden jeg ikke ser noe. Så nå er jeg vel halvveis i en xp innstallasjon, som jeg ikke ser siden skjermen er svart.
Applebee Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Skrevet 19. mai 2009 New problem: Har prøvd et annet skjermkort, og byttet om på alle mulige måter med RAM brikkene, uten at det hjalp. Har også hatt ute prosessoren, og nå er ikke PC`en på i mer enn 3-4 sek før den slår seg av, for så etter ca 2-3 sek, slår seg på igjen. Viften sitter godt på CPU en, så det er nok ikke problemet. Veldig irriterende siden jeg har et filmprosjekt som skal være inne i morgen. Har heldgivis en annen pc å jobbe på..-.-
Plecto Skrevet 19. mai 2009 Skrevet 19. mai 2009 Dra ut alt av kontakter på¨hovedkortet som du ikke trenger (s-ata kabler, floppy/IDE, usb osv), og restart cmos. Hvis ikke det fungerer må du bare fortsette å feilsøke. Er vel hovedkortet eller psuen som er synderen tenker jeg.
Applebee Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Skrevet 19. mai 2009 Dra ut alt av kontakter på¨hovedkortet som du ikke trenger (s-ata kabler, floppy/IDE, usb osv), og restart cmos. Hvis ikke det fungerer må du bare fortsette å feilsøke. Er vel hovedkortet eller psuen som er synderen tenker jeg. Håper egentlig litt det er hovedkortet, siden jeg har hatt et problem med det før (Som jeg ikke fikk bort). PC`en slo seg plutselig på av seg selv.
Applebee Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Skrevet 22. mai 2009 Har nå kobla ut alt, skjermkort, RAM, CD-ROM, og den 4-pins kontakten på hovedkortet. Problemet visste seg å være 4-pins kontakten, siden den ikke restartet seg når jeg hadde den ute. Mulig at jeg bør koble på skjermkort og alt det andre, og se om det er PSU`en det er noe feil med da?
Plecto Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Fikk du skjermen opp da du tok ut denne 4-pins kontakten? Denne skal være ganske viktig Somregel starter kun vifter og psu når du ikke har koblet denne i og får da kun svart skjerm.
Applebee Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Skrevet 23. mai 2009 Fikk du skjermen opp da du tok ut denne 4-pins kontakten? Denne skal være ganske viktig Somregel starter kun vifter og psu når du ikke har koblet denne i og får da kun svart skjerm. Hadde ikke skjermkortet i, så jeg hadde blitt litt overrasket om jeg fikk bilde
Applebee Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Skrevet 24. juni 2009 (endret) Etter en liten dødtid, bestemte jeg meg for å sett inn skjermkortet og RAM brikkene, men ikke den 4-pins kontakten. Og da fungerer PC`en fint, men hvis jeg restarter med 4-pins kontakten i, så går PC`en i samme loopen som før. Så jeg tenkerl PSU! For hver gang man starter PC`en, går jo vifter å alt for fullt i et par sekunder før PC`en begynner selve bootingen. Og tar jeg ikke helt feil, er det ganske nøyaktig da PC`en restarter. Derfor tenker jeg at det er PSU`en det er noe feil med. Noe annet jeg bør prøve kanskje? Endret 25. juni 2009 av Applebee
Applebee Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Skrevet 25. juni 2009 (endret) Følte for å bumpe. Bompibomp. Endret 25. juni 2009 av Applebee
Plecto Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Vel, å feilsøke psu er jo en smal sak. Sett inn en annen psu og test Fungerer det ikke må du nok ut med hovedkortet.
Applebee Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Skrevet 26. juni 2009 Er bare det at å få tak i en annen PSU,, ikke er en smal sak. Broren min vil nok ikke låne meg sin PSU, og ikke noen av kompisene mine er villige til å skru ut sin PSU. Et ekstra hovedkort har jeg heller ikke tilgang tl..
ask99 Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Hvis du har tilgang til et voltmeter/multimeter,så kan du sjekke om spenning er rett på psu,se bilde!
Applebee Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Skrevet 26. juni 2009 Det kan jeg faktisk få tak i! Men da prøver jeg det da. Hvis det ikke er noe galt der, kan jeg fastslå at det er hovedkortet det er noe galt med da?
ask99 Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 (endret) Det er litt vanskelig å si før du har prøvd en ram brikke,som du vet er i orden.Har sjøl opplevd at begge ram brikkene gikk til h.... samtidig. Edit.Du har ikke en 4pin warning speaker i kabinettet du kan koble til hk,så du kan høre pipe koder når strøm,cpu,gpu og ram er tilkoblet.Dette hvis du finner ut at psu er i orden. Endret 26. juni 2009 av ask99
Plecto Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Jeg ville egentlig ikke konkludert noe som helst før du har fått feilsøkt. Jeg kan i alle fall ikke nok til å fastlå med 100% sikkerhet om at det er en viss komponent som er gåen utifra symptomer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå