Gå til innhold

Zoom objektiv til Canon EOS 450D


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er relativit blank når det gjelder kamera utstyr.

Fikk et Canon EOS 450D i julegave, og kunne nå tenkte meg å kjøpe et zoom objektiv.

Har lest meg til at man burde kjøpe med bildestabilisator.

 

Er det noen dere vil anbefale??? Tar gjerne i mot tips når det gjelder andre typer også. :thumbup:

 

Ei jeg kjenner anbefalte meg disse to;

 

Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC for Canon

 

Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC for Canon EOS

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev nettopp en tråd om allround-zoom. Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1109609

 

Et objektiv med stort zoom-omfang vil ha endel optiske svakheter, men Tamron 18-270 ga overraskende bra resultater til å være en så stor zoom. Jeg har desverre ikke sett noen bra test av Sigma 18-200 DC.

 

Jeg regner med at du allerede har 18-55IS? Hva med et objektiv som kun er telezoom?

f.eks Canon 70-300 IS gir veldig fine bilder.

Canon 18-55IS og Canon 70-300IS vil gi deg mye finere bilder enn en allround zoom.

Lenke til kommentar

Ja jeg har allerede 18-55IS.

Som sagt jeg har ikke noe særlig peil, men ei jeg kjenner som har noe peil hvertfall. Hun mener det at jeg burde ha et allround zoom slik at jeg slapp å bytte linse hvis jeg skulle ta bilde av noe som sto nære meg.

 

Jeg tar mest bilde av hunden min og hvis jeg finner noe spennende å ta bilde av på turer. Har derfor lyst på et objektiv som jeg kan zoome mye med og som jeg kan bruke i det daglige.

 

Trenger ikke koste fler foldige tusen kroner da jeg er helt fersk på området.

Endret av askm
Lenke til kommentar

De som iallefal kan anbefales er:

-Canon 28-300 L koster ca 25 000kr, så regner med at denne er uaktuell.

-Tamron 18-250 makro. Desverre ingen stabilisering på denne. Photozone optisk resultat 3* på Canon 350D og 2,5 på Nikon D200

-Tamron 18-270 makro VC. Photozone optisk resultat 2* på Canon 50D

 

Det står på photozone at man ikke kan sammenligne resultatene fra forskjellige kameraer.

 

Det finnes 3 forskjellige Sigma 18-200:

-Sigma 18-200mm DC OS HSM Testet på DPreview. Helt greie resultater, men ser ut som Tamron 18-270mm er hakket bedre.

-Sigma 18-200mm DC Testet på Photozone.de optisk 2* på Canon 350D

-Sigma 18-200mm DC OS Testet på Photozone.de optisk 1,5* på Canon 350D

 

Har desverre ikke sett test av sigma 18-250.

 

Jeg har forresten oppdatert tråden jeg henviste til i det første svaret du fikk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...