Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Prøve muntlig eksamen i historie, nasjonalismen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha en 5 minutters samtale, og skal ta for meg nasjonalismen. Har da muligheter for å snakke om imperialisme, 1814, 1905, amerikansk revolusjon, Italias og Tysklands samling osv.

Men tenker litt på at læreren har hørt dette 1000 ganger før. Har du forslag til en hendelse i historien som jeg kunne sagt litt om? Noe læreren gjerne ikke hører fra de 29 andre elevene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja det var mye godt og ondt med nasjonalismen. Tenkte jeg skulle vinkle oppgaven slik boka gjør det; hvordan virket nasjonalismen splittende og samlende i Europa.

Endret av olemedkrutt
Skrevet

Prøvemuntlig i 5 minutter? Vil ikke si at det gir et særlig realistisk bilde - på en eventuell virkelig eksamen vil man måtte synse i hele 20..

Skrevet
Prøvemuntlig i 5 minutter? Vil ikke si at det gir et særlig realistisk bilde - på en eventuell virkelig eksamen vil man måtte synse i hele 20..

Ja, det må vi også.

Skrevet

Begrenset hvor mye man får sagt om nasjonalisme på 5 minutter liksom.

Men som et lite innblikk i en eksamensstuasjon er det jo et godt tiltak.

Skrevet

15? Er det ikke vanlig å ha en presentasjon i tyve minutter, hvorpå sensor spør og graver i de resterene ti for å få et bedre innblikk i kompetansenivået?

Skrevet (endret)
15? Er det ikke vanlig å ha en presentasjon i tyve minutter, hvorpå sensor spør og graver i de resterene ti for å få et bedre innblikk i kompetansenivået?

Huff, er det ikke flaut vis man ikke vet svaret på hva sensoren spør om? :ph34r:

Endret av Thomas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...