numbnut Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 hvordan kan man skrivebeskytte enkelte områder i ett excelark?
kjeklulf Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Du må tenke motsatt: Man låser opp beskyttelse av de områdene brukeren skal få redigere og låser deretter hele arket. Merk cellen(e) brukeren skal få redigere -> Format -> Celler -> Beskyttelse -> Fjern haken foran "Låst". Deretter: Verktøy -> Beskyttelse -> Beskytt ark. Denne forklaringen er for Excel 2003. Husk alltid å oppgi hvilken versjon du bruker, da er det lettere å hjelpe.
Harald Staff Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Norskspråklig eller engelskspråklig Office 2007? Beste hilsen Harald
Harald Staff Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Hjem-fanen: Merk cellene man SKAL kunne skrive i. Gruppe celler, nedtrekksmeny Format, fjern hake ved Lås celler. Se igjennom-fanen: Beskytt ark, velg hva brukeren skal kunne få gjøre (formatere, sortere, ... ) og beskytt arket eventuelt med passord. HTH. Beste hilsen Harald
numbnut Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Skrevet 12. mai 2009 Takker.. det virket bra :-) Hjem-fanen:Merk cellene man SKAL kunne skrive i. Gruppe celler, nedtrekksmeny Format, fjern hake ved Lås celler. Se igjennom-fanen: Beskytt ark, velg hva brukeren skal kunne få gjøre (formatere, sortere, ... ) og beskytt arket eventuelt med passord. HTH. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå