Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Bil [Audi A4 Quattro 50-80k]


Anbefalte innlegg

Hei, sitter å ser etter en rimlig A4 Quattro til sånn ca 50-80k et sted, og lurte på hva de vanligste "fellene" som man kan gå i er. F.eks har jeg hørt at 2.4l motoren er litt plaget med noen problemer?

Har ikke så alt for mye peiling på bil, men driver å lærer.

 

Har hatt et par venner som har sagt at 1.8 TQ er en grei modell, kommer mest til å bruke bilen fram og tilbake til jobb, men noe off-road også. Bensinforbruk osv er ikke no sånn særlig å bry seg om, bør være en manuell bil da.

 

Kommer egentlig ikke på no mer her og nå, men redigerer detta eller skriver en reply hvis jeg kommer på no.

 

Evt så er også en rimlig A6 noe å vurdere, men heller helst mot en med quattro så blir vel en A4.

Endret av Heresy86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mest kommer til å bruke bilen off-road skjønner jeg ikke helt hvorfor du vurderer A4. Lav bakkeklaring og mangel på sperrer gjør den jo ikke akkurat egnet. Ellers så har denne generasjon A4 slitt mye med forstillinga, samt hatt noen andre problemer. Hadde en slik A4 1,8T Quattro i familien, og den var det mye tull med, blant annet forsvant det mange tusenlapper på forstillinga og et inkompetent merkeverksted.

Lenke til kommentar

Ah faen, la merke til at jeg skreiv feil der ja..mente mest fram og tilbake til jobb, med noe off-road. Og har hørt at det har vært litt problemer med forstillinga på dem ja.

 

Det kan godt hende jeg hopper over quattro også forsåvidt, men veit ikke helt. Har det vært noen særlig mere problemer eller lignende evt med de som har det eller ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...