Gå til innhold

Droppe 3. året for å gå på college


Anbefalte innlegg

Amerikanske college'r godtar ikke norsk videregående utdanning, og derfor må alle utenlandske elever/immigranter ta en GED eksamen (General Educational Development) som er tilsvarende norsk vitnemål for din videregående utdanning før man kan bli tatt opp i college.

Jeg går i vg2 akkurat nå, studiespesialisering/realfag.

 

Dersom jeg dropper 3.året i vgs og tar GED og går rett til college, tar noen utdannelser og vender tilbake til Norge, vil da mangelen av siste året på norsk vgs påvirke jobbmuligheter eller videre utdannelse i norske universiteter?

 

Lånekassen vil ikke støtte dette og vil trekke både stipend og lån tilbake selv om jeg ikke akkurat dropper ut av skolen og skal jobbe, skal bare bytte land og skole.

 

Er det også mulig å ta et fri år mellom 2. og 3. vgs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ScapulaAlata har nokk rett, jeg bor i USA for øyeblikket. Går 2år vgs studiespesialisering, men jeg har fått tilbud av mange colleges siden jeg er "senior" på skolen her så kommer dem med mange presentasjoner o.l. Alle representanter fra college jeg har snakket med sier dem godtar norsk videregående utdanning for å gå på deres skoler, vil anbefale å fullføre 3året på VGS for så og gå videre. College i USA er dyrt, og dropper du ut for en eller annen grunn kan du få problemer.

Det er mitt syn, og mening om saken.

 

Og ja, friår er mulig og ta når du vil. Er året fullført er det fullført og du trenger ikke gå opp igjen.

 

Lykke til.

 

-Thoren

Endret av Thoren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...