Gå til innhold

[Løst]Oppgradere firmware til 2.2.1 fra 1.1.3 på 1. generasjons iPhone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er den rette plassen for denne sorten spørsmål. Skulle det være feil plass, kan en moderator være så vennlig å flytte den over til rett katergori.

Anyways.

Jeg har en iPhone som jeg kjøpte i USA, når jeg var på ferie der, for en god stund siden(1. generasjon aluminiumsdeksel). Denne iPhonen har firmware 1.1.3 installert. Det har seg sånn at jeg ønsker å få oppgradert iPhone til firmware 2.2.1. Det er ett par små hinder som gjør at jeg er litt skeptisk til å gjøre det selv(kjenner ingen som kan gjøre det for meg). Først og fremst; Denne telefonen er jailbreaka og unlocka akkurrat nå. Men hvis jeg oppgraderer til firmware 2.2.1 via iTunes, så blir den locked igjen. Har dere noen tips til hvordan dette kan gjøres? altså, upgrade til firmware 2.2.1 fra firmware 1.1.3, unlocke og jailbreake iPhone.

Har prøvd å google meg frem til noen guider, men de anbefaler at jeg kjøper ''Turbo-sim'', noe jeg ikke er interessert i. Fant en guide på ipod1 som anbefalte at jeg bruker quickpwn til å jailbreake og unlocke telefonen.

Igjen har jeg noen spørsmål ang. Quickpwn metoden. Er det vanskelig å bruke Quickpwn? Må jeg skrive inn koder og sånt inne i programvaren? Er jeg garantert å få unlocket, oppdatert og jailbreaket min 1. generasjons iPhone via Quickpwn? Hvis Quickpwn ikke gjør jobben sin, og jeg allerede har oppdatert iPhone inne i iTunes til 2.2.1, hva må jeg da gjøre for å få telefonen min tilbake i den standen den var i før jeg begynte prossessen?

Settet meget stor pris på svar.

Med vennlig hilsen,

Ole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på. Ta backup av det du trenger på telefonen. Kjør en restore i itunes og lås opp med quickpwn (guiden på ipod1.no er t-skjeversjonen av hvordan det foregår) er i det hele tatt veldig enkelt.

Skulle noe gå galt (som jeg ikke kan forstå hvordan det skulle) er det mulig å nedgradere igjen, men jeg kan love deg at du ikke vil.

Skrevet (endret)
Kjør på. Ta backup av det du trenger på telefonen. Kjør en restore i itunes og lås opp med quickpwn (guiden på ipod1.no er t-skjeversjonen av hvordan det foregår) er i det hele tatt veldig enkelt.

Skulle noe gå galt (som jeg ikke kan forstå hvordan det skulle) er det mulig å nedgradere igjen, men jeg kan love deg at du ikke vil.

Takk for rådet. Det fungerte helt perfekt. Sitter nå med en oppgradert iPhone i hånda. :D

Moderator kan stenge tråden.

Endret av Candle Jack
Skrevet

Hmmmm, min ble tregere og har problemer med å finne eiere til diverse telefonnummer etter oppdateringen. Det kan nok i like stor grad skyldes at jeg denne gangen brukte den metoden som pushes hardest på ipod1.no.

Sam

Skrevet
Hmmmm, min ble tregere og har problemer med å finne eiere til diverse telefonnummer etter oppdateringen. Det kan nok i like stor grad skyldes at jeg denne gangen brukte den metoden som pushes hardest på ipod1.no.

Sam

Mener du at telefonen ikke viser hvem som ringer deg?

det ligger et program på Cydia som du kan installere som hjelper deg med dette problemet.

Skrevet

Telefonen ser ut til å kjenne igjen nummer jeg har lagt inn etter oppdateringen. Gamle nummer er det litt mer tilfeldig med. Skal kikke på programmet en dag jeg føler meg klar til å krangle med telfon og PC :-).

Takk for tipset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...