altairz Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 har lastet ned Frets on fire. (http://fretsonfire.sourceforge.net/) filen jeg lastet ned er en "tar.gz" fil. har aldri installert en slik fil før, så kan noen forklare hvordan det skal gjøres? ps: bruker mandriva
Kagee Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 (endret) *.tar.gz-filer er ikke installasjonsfiler, men komprimerte filer på linje med *.zip. Pakk ut filen, og les readme og install-filene som følger med. Som Blackslash sier - den finnes i pakkebrønnen på Ubuntu, da er det ikke usansynlig at den finnes i pakkebrønnen til Mandriva også. Endret 8. mai 2009 av Kagee
Kongeskipet Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 (endret) Pakk den ut og se hva som er i den. Tipper det er en .run eller .sh fil i den, eller noen .deb/.rpm pakker i den. Tar.gz brukes ofte som arkiv på samme måte som .zip. De eneste tar.gz filene jeg har installert er motiv til gnome. Edit: Var litt sent ute. Endret 8. mai 2009 av -TuX-
x871kx6167ss7 Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 Har du skjekket i pakkebrønnen før du lastet ned, altairz?
altairz Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Skrevet 8. mai 2009 Har du skjekket i pakkebrønnen før du lastet ned, altairz? Nå forstår jeg bedre hvordan tar.gz filene fungerer:D fant den ikke i pakkebrønnen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå