Gå til innhold

Real HD Audio irriterende problem i Windows 7 RC1


Anbefalte innlegg

Kjører RC1 (32bit) på en HP desktop med Realtek HD Audio lydkort. Jeg har 2 jack porter i front og 2 bak. I front fungerer alt, bak fungerer ingenting uten at jeg lurer det til...

Det som skjer er:

Når Windows starter får jeg ikke lyd ut i bakre "grønne" port, kun lyd i den innebygde høyttaleren. Og det er jo ikke akkurat der jeg vil kjøre Spotify etc...

Realtek har som vanlig autosensing på portene/ inngangene, så hvis jeg plugger fra jack kablen til stereoanlegget i bakkant av pcen, og så kobler den til igjen, spretter et dialog vindu opp som spør meg hva det er jeg prøver å koble til. Når jeg så velger "speaker out" eller evt. "headphone out", får jeg opp beskjed om "hardware not supportet" og ingen lyd :cry: (!!!).

 

Hvis jeg derimot plugger i f.eks et headset i front får jeg lyd der, og dersom jeg samtidig plugger i bak og velger "speaker out", for så å fjerne headsettet i front så får jeg faktisk lyd fra porten bak !! Den må mao. lures i gang..

 

Hvis jeg så er så dum at jeg rebooter, så må hele prosessen gjentas. Dette orker jeg ikke i lengden. Har noen en fiks?

 

Jeg har prøvd med driverne man får via Windows update og jeg har prøvd siste (2.22) direkte fra Realtek. Programvaren har ingen valg for å skru av autosensing eller tvinge portene til å oppføre seg på det ene eller andre viset. Jeg kan kun kjøre "enable / disable" på funksjoner, ikke porter.

 

Under Beta fungerte alt greit etter at jeg la inn Vista drivere. I RC1 fungerer det ikke. Fantastisk irriterende....

Har googlet litt og mange rapporterer det samme.

 

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samma problemet og ikke klart å løse det. Prøvde å plugge i en annen maskin med samme hovedkort og integrert lydkort, da funka det fint.

Har også googlet i flere dager og installert og avinstallert drivere. Ingenting hjelper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...